اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد

پیگیری طرح توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: طرح توسعه صنایع پتروشیمی در چابهار با بازدید مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به طور جدی پیگیری می‌شود.

پیگیری طرح توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، شهباز یزدانی در بازدید جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور از اراضی اختصاص یافته به چابهار و بحث و تبادل نظر در تسریع مقدمات راه‌اندازی پروژه پتروشیمی اظهار داشت: دسترسی به آب‌های دریای عمان به عنوان یک دریای آزاد، بالاتر بودن عمق آب در مقایسه با مناطقی مانند عسلویه، نزدیکی به بازارهای شرق کشور و همچنین بازارهای جهانی و آب و هوای چابهار از مزیت‌های راه‌اندازی این پروژه است.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح با توجه به مزیت‌هایی که نام برده شد وظیفه تمامی دستگاه‌هاست که برای راه‌اندازی و آغاز به فعالیت این پروژه تمام همت خود را بکار بندند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری این سال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باید از فرصت‌ها بهره‌برداری کنیم چرا که سرمایه‌گذاران مشتاق و داوطلبی در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

یزدانی اضافه کرد: ما نیز برای تسریع بخشیدن به روند اجرایی آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و بستر را برای فعال شدن این پروژه ملی آماده و فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین یکی از اهداف اصلی ایجاد مجتمع پتروشیمی چابهار را توسعه استان‌های شرقی کشور عنوان کرد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه گفت: کارها و مطالعاتی داشته‌ایم، گزینه‌ها در نظر گرفته شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این پروژه را با توجه به فرمانی که مقام معظم رهبری در نشستی که با نیروی دریایی داشتند مبنی بر اینکه نگاهی ویژه به منطقه مکران داشته باشید، راه‌اندازی کنیم.

احمدرضا حیدرزاده همچنین به مشخص شدن جانمایی اراضی اشاره کرد و افزود: مطالعات فنی مهندسی و نوع واحدها مشخص شده است و امید می‌رود به زودی کارهای مقدماتی آن آغاز شود.

وی ضمن اشاره به نوار ساحلی 350 کیلومتری در چابهار، اسکله‌های قابل توسعه چابهار و منابع انسانی موجود و مطلوب خواندن شرایط، از حمایت مدیرعامل منطقه آزاد چابهار قدردانی کرد.

انتهای پیام/75002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول