اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

هنرمندان نقش بسزایی در پیروزی نهضت اسلامی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هنرمندان نقش سزایی در پیروزی نهضت اسلامی ایران داشتند و هیچ‌گاه اثر سروده‌های حماسی از اذهان پاک نمی‌شود.

هنرمندان نقش بسزایی در پیروزی نهضت اسلامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان احمد سعیدی در بازدید از مراحل ساخت فیلم سینمایی «روز سوم» در محل مدرسه دینی ابراهیمیه کرمان و در جمع عوامل فیلم اظهار داشت: با توجه به آن چه که امروز پیرامون ما و در عرصه‌های فرهنگی در جریان است از نیازها و ضرورت‌های ما انتقال ارزش‌های بزرگ دفاع مقدس به آحاد جامعه به ویژه به جوانان و نوجوانان است.

وی ابراز داشت: فرهنگ هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است که صاحبان اصلی آنها شهدا، مردم و جوانان ایران اسلامی هستند، دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ سراسر مبارزه ملت ایران بوده و اکنون نیز شاهد بیداری اسلامی برگرفته از فرهنگ آن در کشورهای منطقه هستیم.

سعیدی گفت: در پیروزی نهضت اسلامی ایران، هنرمندان نقش بسزایی داشتند و هیچ‌گاه اثر سروده‌های حماسی که اراده جوانان را در برابر قدرت توپ، تانک و مسلسل برتری می‌بخشید از اذهان پاک نمی‌شود.

وی افزود: مردم ما به ویژه نسل جوان باید با حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شده و نسبت به آن بصیرت و بینش پیدا کنند تا بتوانند پاسدار خوبی برای آرمان‌های نظام و انقلاب باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس، جوهر و هدف انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: این هدف عدالت‌خواهانه و انسان دوستانه هم‌اکنون به الگویی برای جنبش‌های آزادی‌بخش منطقه و جهان بدل شد.

سعیدی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به یکی از قدرت‌های بزرگ در منطقه و جهان تبدیل شده و این به برکت هشت سال دوران دفاع مقدس است و بر همین اساس تا می‌توان باید از ارزش‌های این دوران پاسداری کرد.

وی گفت: در موضوع دفاع مقدس اعتقاد ما این است که یکی از مهم‌ترین میراث‌های ما، فرهنگ دفاع مقدس است، زیرا نقطه تقابل حق و باطل بود و با مقاومت و پایمردی همه ملت ایران این نبرد نابرابر با به زانو در آمدن جبهه کفر پایان یافت.

به گزارش فارس، «روز سوم» به تهیه کنندگی نصرالله راستین و نویسندگی و کارگردانی مژگان خرم‌روز هم اکنون مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد.

در این فیلم مردی پس از وقوع یک اتفاق و در شرایط بحران روحی به مسجدی پناه می‌برد که این حضور مصادف با آخرین روز مراسم اعتکاف است و شهدای مسجد طی اتفاقاتی موجب تحول روحی شخصیت اول فیلم می‌شوند.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول