اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

تعهد معلمان ابوعلی‌سینا می‌آفریند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: اگر معلمان به تعهد درونی خود پایبند باشند و بر دانسته‌های خود بیفزایند، ایران ابوعلی‌سینا می‌آفریند.

تعهد معلمان ابوعلی‌سینا می‌آفریند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد صبح امروز در مراسم آغاز هفته پژوهش در دبیرستان دخترانه فرهنگیان مرکز استان اظهار داشت: ستاد پژوهشی استان کرمان در چند سال متوالی موفقیت‌هایی را به‌دست آورده است.

معاون استاندار تصریح کرد: دانش‌آموز باید توجه داشته باشد برای حفظ استقلال ایران اسلامی چاره‌ای جز پژوهش نیست تا به جهان بفهمانیم اسلام منشاء تمام علوم و معرفت دینی در وجود هر ایرانی متبلور است.

وی افزود: در روایت‌ داریم که هر کس دو روز از عمرش مثل هم باشد ضرر کرده، این تفاوت باید با معرفت دینی همراه باشد، زیرا فهم پیدا کردن برای ارائه موضوع‌های دینی همواره مورد توجه اسلام است.

مهرشاد با بیان اینکه دین اسلام باب هر علمی است، افزود: در آن زمان‌ به دلیل درک پایین مردم، فهماندن علوم و نمایش ناسلامتی‌ کاری دشوار بود، اما امروز ابزارها امر پژوهش را آسان کرده توان فهم مردم را بالا برده است.

معاون استاندار تأکید داشت: قبل از انقلاب دوره خفقان بود و به برکت انقلاب اسلامی ذهن بسته مردم باز شد و بر همین اساس امام خمینی (ره) شعار استقلال را انتخاب کردند.

وی با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه هر کس علم دارد سلطه دارد، افزود: ملت ایران امروز در شرایط پژوهشی بالایی قرار دارد و اگر خودباوری را افزایش دهیم، زودتر به چشم‌انداز افق 20 ساله ایران دست می‌یابیم.

مهرشاد خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشمندان ایرانی جوان هستند، اگر معلمان به تعهد درونی خود پایبند باشند و به دانسته‌های ذهنی خود بیفزایند، ایران مهد تولد ابوعلی‌سیناهایی دیگر می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان باید درس خواندن‌های تئوری را رها کنند و به دنبال مفاهیم بروند، ایران با اینکه در علوم زیادی از کشورهای دیگر عقب مانده‌، اما به فرموده مقام معظم رهبری در دانش پزشکی رشد چشمگیری داریم.

معاون استاندار کرمان ابراز داشت: رسالت دانش‌آموزان باید تلاش و رسالت مربیان آماده‌ سازی زمینه‌هایی برای رشد استعدادها باشد، معلمی که یک مبحث را در کلاسی تدریس می‌کند در نوبت بعد باید یافته‌های جدید داشته باشد.

مهرشاد با اشاره به کتاب جواهر که یکی از کتاب‌های علم فقه شیعه است، گفت: فقیه یعنی بفهمد و قدرت تشخیص داشته باشد، لذا هر مرجعی بعد از خواندن این کتاب دست به قلم می‌شود و به همان علم بسنده نمی‌کند.

وی تأکید داشت: امروز دشمنان نظام هدف رهبر در تحصیل و تذهیب را فهمیده‌اند و از هر راه سعی دارند جلوی رشد فزاینده دانش‌آموزان را بگیرند، همه دانش‌آموزان فارغ از دغدغه‌های فردی باید به فرمایش رهبر توجه کنند تا موجب ورود هجمه‌های دشمن نشوند.

معاون استاندار با بیان اینکه تحصیل عبادت است، افزود: راه خدا راه کمال، تلاش و دستیابی به نایافته‌هاست و اگر در راه علم‌آموزی وقت و تلاش کافی نداشته باشیم، درس خواندن علم محسوب نمی‌شود، این نظام، حاصل خون شهداست و باید با استعدادهای دانش‌آموزان آبیاری شود.

انتهای پیام/80028/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول