اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

وجود 2800 کلاس غیراستاندارد در هرمزگان/ 83 درصد معلمان بشاگرد غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: به گفته مسئولان آموزشی در هرمزگان مشکل تامین معلم برای شرق هرمزگان و وجود دو هزار و 858 کلاس درس غیراستاندارد از جمله مسائل پیش روی آموزش و پرورش است.

وجود 2800 کلاس غیراستاندارد در هرمزگان/ 83 درصد معلمان بشاگرد غیربومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته اظهار داشت: آنچه ضرورت توجه جدی به موضوع طرح کاهش آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از کمبود نیروی انسانی در شرق استان را دو چندان می‌کند این است که هم اکنون فقط 17 درصد نیروهای آموزش و پرورش در شهرستان بشاگرد و 27 درصد شهرستان جاسک بومی منطقه هستند که این امر با توجه به درخواست مکرر نیروهای غیر بومی منطقه مبنی بر انتقال به سایر نقاط استان و یا خارج استان همواره مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات روند اخذ معوقات 20 درصد عوارض کارخانجات و شرکت‌ها (موضوع بند 2 ماده 13 قانون شورا) افزود: این مهم نیازمند تدبیر شورای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین از برنامه عملیاتی استفاده از فضاهای مازاد تمامی دستگاه‌ها (موضوع ماده پنج خدمات کشوری) به عنوان دستور کار دیگر جلسه یاد کرد و خواستار گزارش اداره کل نوسازی مدارس شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده و ارائه طرح عملیاتی استفاده از فضاهای یاد شده، به بیان گزارشی در خصوص وضعیت مدارس غیر استاندار پرداخت و اظهار داشت: در بحث استانداردسازی مدارس، از مجموع چهار هزار و 658 کلاس تاکنون کار یک هزار و 800 کلاس (48 درصد) به اتمام رسیده و تا پایان برنامه پنجم، استاندارد سازی دو هزار و 858 کلاس باقی مانده در دستور کار قرار دارد.

رضا مدرس افزود: نوسازی مدارس استان علی‌رغم همه محدودیت‌های اعتباری از سال 84 تا کنون، چهار هزار و 500 کلاس را تحویل آموزش و پرورش داده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم که نیازمند توجه جدی شورای آموزش و پرورش است بحث انشعاب آب و برق مدارس آماده تحویل است.

به گفته مدرس، هم اکنون 110 کلاس به دلیل مشکل انشعابات قادر به استفاده نیست این در حالی است که آموزش و پرورش به این ظرفیت احتیاج مبرم دارد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش مبنی بر تخصیص سه هزار دستگاه کولر گازی، خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس در بخش تعهد 50 درصدی خود، تفاهمنامه آن را با سازمان مرکزی نوسازی منعقد و از 15 میلیارد ریال سهم خود طی دو سال 50 درصد آن را در قالب تفاهمنامه به مبلغ هفت و نیم میلیارد ریال در سال اول تقبل که نامه تخصیص آن نیز ابلاغ شده است.

وی در همین راستا خواستار تکمیل این مصوبه در سهم استانی شد.

انتهای پیام/88007/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول