اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

لزوم ارتقای جایگاه معلم در جامعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: به تکریم و ارتقای جایگاه معلمان به عنوان چشم و چراغ جامعه باید بیشتر توجه شود.

لزوم ارتقای جایگاه معلم در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرشید سیاری صبح امروز در گردهمایی سراسری مدیران عامل مراکز فرهنگی، رفاهی و درمانی فرهنگیان کشور که در باشگاه فرهنگیان شیراز در حال برگزاری است، اظهار داشت: در این گردهمایی سراسری با تشکیل کارگروه‌های تخصصی سعی بر این داریم که مشکلات موجود را هر چه سریع‌تر حل کنیم.

وی با بیان اینکه برقراری تعامل و همدلی لازم بین مدیران عامل مراکز فرهنگی، رفاهی و درمانی فرهنگیان بسیار مهم است، ابراز داشت: خروجی این گردهمایی دو روزه باید نگاهی نو و راهگشا نسبت به مسائل و مشکلات موجود باشد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکید وزیر آموزش و پرورش تکریم معلم و ارتقای جایگاه این مقام شامخ فرهنگی است بنابراین از آنجا که مدیران عامل مراکز فرهنگی، رفاهی و درمانی فرهنگیان در خط مقدم این اقدام قرار دارند باید به نحو مطلوبی به معلمان خدمات ارائه شود.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه تنگ نظری و کم‌فروشی در ارائه خدمات به فرهنگیان پذیرفته نیست.

سیاری در ادامه با بیان آماری از وضعیت درمانگاه‌های فرهنگی در سطح کشور خاطرنشان کرد: 119 درمانگاه فرهنگی در 32 استان به فرهنگیان و سایر افراد خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: از این تعداد 44 مرکز درمانی درجه یک، 35 درمانگاه درجه دو و 40 درمانگاه درجه سه هستند و این در حالی است که بیمارستان شهید باهنر و یک مرکز جراحی در تهران نیز به فرهنگیان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال گذشته به مراکز درمانی فرهنگیان سرتاسر کشور بیش از 9 میلیون نفر مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 6 میلیون معادل 67 درصد مراجعه مربوط به فرهنگیان است.

وی میزان تخفیف‌های ارائه شده به فرهنگیان را بالغ بر 7 میلیارد تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تعداد خانه‌های معلم کشور نیز تصریح کرد: 403 خانه معلم در سراسر کشور فعال بوده، که از این تعداد 258 مرکز معلم‌سرا است.

به گزارش فارس، گردهمایی سراسری مدیران عامل مراکز فرهنگی، رفاهی و درمانی فرهنگیان کشور به مدت دو روز در باشگاه فرهنگیان شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام /2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول