اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

اجرای طرح آموزش مرجع‌شناسی در مدارس آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از اجرای طرح آموزش مرجع‌شناسی در مدارس آبیک خبر داد.

اجرای طرح آموزش مرجع‌شناسی در مدارس آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با اشاره به اجرای طرح آموزش تقلید و مرجع‌شناسی در مدارس آبیک اظهار داشت: برای دبیران دین و زندگی و نیز مربیان پرورشی مدارس جلسات توجیهی خوبی در خصوص مبحث تقلید و مرجع‌شناسی برگزار شده است.

وی افزود: روحانیونی که در مدارس نماز جماعت برگزار می‌کنند در بین دو نماز ظهر و عصر در خصوص تقلید و مرجع‌شناسی، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

این مسئول، طرح تقلید و مرجع‌شناسی را در تقویت دین‌شناسی، دین‌باوری و افزایش اعتقادات دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: مرجع‌شناسی و تقلید از مراجع عظام، اساس تربیت دینی است چرا که دانش‌آموزان با انتخاب مرجع تقلید تکلیف شرعی خود را خواهند‌ دانست و با الگوگیری از مراجع عظام تقلید به وظایف دینی و مذهبی خود عمل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان دیدار دانش‌آموزان با امام جمعه شهر آبیک را در راستای نهادینه کردن فرهنگ تقلید و مرجع‌شناسی را در دستور کار قرار داده تا دانش‌آموزان بیشتر با مبحث مرجع تقلید آشنا شوند.

نوروزی اذعان داشت: اگر دین‌باوری و ولایت‌مداری در دانش‌آموزان نهادینه شود همانند 36 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس از اسلام و انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات دانش‌آموزی با محوریت مرجع‌شناسی در مدارس متذکر شد: در آزمونی که در قالب مسابقه مرجع‌شناسی در مدارس آبیک برگزار می‌شود به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/77006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول