اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

16 هزار دانش‌آموز قزوینی مرجع تقلیدشان را انتخاب کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 16 هزار و 455 دانش‌آموز در قزوین پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، مرجع تقلید خود را انتخاب کردند.

16 هزار دانش‌آموز قزوینی مرجع تقلیدشان را انتخاب کردند
جعفر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: براساس آموزه‌های دینی، معارف اسلامی و احکام مراجع معظم تقلید ما مکلف هستیم در امور دین یا خود متخصص باشیم یا به اهل فن و خبره و کارشناس دین مراجعه کنیم.
وی ادامه داد: این موضوع بر مبنای منطق و عقل نیز پذیرفته شده است؛ در امور تخصصی باید به متخصص مراجعه کرد و حتی در مراجعه به متخصصان سعی بر این است که از افراد مجرب استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: برای دانش‌آموزان ممکن است مشکلی پیش آمده باشد که به متخصص مراجعه کرده باشند، حال برای احکام دین نیز باید به اهل فن و متخصص آن احکام مراجعه کنند و متخصص و اهل خبره احکام دین مراجع تقلید هستند.
وی تصریح کرد: ما مکلف هستیم در احکام دین به مراجع بزرگوار مراجعه کنیم تا در عمل به احکام دین دچار اشتباه و خطا نشویم که در همین راستا جمع زیادی از دانش‌آموزان استان قزوین که از شرایط سنی خاصی برخوردار هستند برای طرح مرجع‌شناسی انتخاب شدند تا براساس آموزه‌های دینی حال که مسئولیت و تکلیف انجام احکام الهی را بر عهده گرفته‌اند، مرجع تقلید خود را نیز بشناسند.
حبیبی اعلام کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ تقلید و انتخاب مرجع تقلید آموزش و پرورش استان قزوین در اقدامی ابتکاری دانش‌آموزان دختر سال اول راهنمایی و پسر سال اول دبیرستان را در این طرح شرکت داده است که از حضور اساتید مجرب و معظم در این طرح استفاده شد.
وی عنوان کرد: در طرح تقلید و شناخت مرجع تقلید به دانش‌آموزان آموزش داده که چگونه مرجع تقلید خود را بشناسند و در ادامه از آنها آزمونی هماهنگ گرفته می‌شود و در نهایت این 16 هزار و 455 دانش‌آموز در پایان کار خویش در نماز جمعه حاضر می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با انتخاب مرجع تقلید خود در واقع آینده دینی خویش را رقم زده‌اند که امیدواریم در فضای دانش‌آموزی بتوانیم با سرمایه‌گذاری دینی سعادت دنیا و آخرت فرزندانمان را هرچه بهتر رقم بزنیم.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش استان قزوین با این اقدام در واقع می‌خواهد فرهنگ تقلید و شناخت مرجع تقلید را نهادینه کند.
حبیبی تأکید کرد: امید داریم با فراهم آمدن زمینه‌های آموزشی در عرصه‌های علمی، در عرصه دینی نیز دانش‌آموزان ما در پرتو معارف دینی آینده خویش را بیمه کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول