اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

حوزه و دانشگاه قله‌های علم را فتح می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: جمهوری اسلامی به کمک حوزه و دانشگاه باید قله‌های پیشرفت علمی جهان را فتح کند و اگر زمانی باشد که حوزه و دانشگاه روبه‌روی هم قرار گیرند، دشمن لذت می‌برد.

حوزه و دانشگاه قله‌های علم را فتح می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه همه ما یک سفر بدون بازگشت در راه داریم، اظهار داشت: علاقه افراطی به هیچ چیز خوب نیست نه به دنیا و حتی نه به فرزندان، چرا که تربیت فرزند را دچار مشکل می‌سازد.

وی افزود: صدقه در دین اسلام به دو نوع تقسیم می‌شود یک صدقه کوتاه است، مانند صدقاتی که روزمره می‌دهیم و یک صدقه بلندمدت و پایان‌ناپذیر است، مانند وقف کردن زمینی برای اباعبدالله که هیچ زمان و حتی پس از مرگ هم تمام نمی‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: افرادی که وقف می‌کنند باید افراد بسیار بزرگی باشند چرا که دانستند چطور ثواب خود را افزایش دهند و بهترین استفاده را از مال دنیا کردند.

امام جمعه بافت با اشاره به داستان قرآنی یوسف و زلیخا بیان داشت: انجام دستورات خدا انسان‌های ذلیل و به ظاهر کوچک را چنان بزرگ می‌کند که عظمت خدا را در آنها می‌توان دید و عدم توجه به دستورات خدا انسان‌های بزرگ و مثال‌زدنی را چنان کوچک و حقیر می‌کند که مثال‌زدنی شوند.

ابراهیمی با اشاره به سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) خاطرنشان کرد: امام محمد باقر (ع) زحمات بسیار زیادی را در دوران امامت خود کشیدند و نقش قابل توجهی را در ماندگار شدن دین اسلام ایفا کردند.

وی عنوان کرد: در هفته جاری شهادت آیت‌الله مفتح را در پیش داریم که روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

امام جمعه بافت اذعان داشت: سال‌هایی قبل از انقلاب اسلامی دولت‌های سلطه‌گر برای اینکه در کشورهای اسلامی پیشرفتی صورت نگیرد و آنها بتوانند به اهداف استعمارگرانه خود برسند، سعی داشتند تا دین را در میان دانشگاه‌ها از بین ببرند و دانشجوها را که در آینده مدیران کشور می‌شوند را بی‌دین جلوه دهند.

وی تصریح کرد: از نفس گرم امام خمینی (ره) و برکت وجود ایشان امروزه دانشگاه‌های ما اسلامی و در خدمت دین هستند و به کمک حوزه و دانشگاه باید ایران اسلامی قله‌های پیشرفت علمی جهان را فتح کند و اگر زمانی باشد که حوزه و دانشگاه روبه‌روی هم قرار گیرند، دشمن لذت می‌برد.

امام جمعه بافت بیان داشت: در جهان شعله بیداری اسلامی با الهام گرفتن و توجه به جمهوری اسلامی روشن شده و در برخی کشورها توانسته ریشه طاغوت را بسوزاند.

ابراهیمی عنوان کرد: اگر دیدید که در کشوری اسلامی در جهان اختلاف داخلی وجود دارد، بدانید و آگاه باشید که ریشه آن استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند که نمی‌توانند پیشرفت دین اسلام را ببینند.

انتهای پیام/80024/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول