اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

ظرفیت‌های حوزه‏های علمیه در حلقه‌های صالحین استفاده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: باید از ظرفیت‌های حوزه‏های علمیه در رشد و بسط حلقه‌های صالحین استفاده شود.

ظرفیت‌های حوزه‏های علمیه در حلقه‌های صالحین استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین کانون بسیج فرهنگیان شاهرود که در سالن اجتماعات دارالقرآن امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد(ع) پیام‏رسان نهضت کربلا بودند و تا لحظه شهادت تلاش کردند تا یاد و خاطره واقعه عاشورا و شهدای کربلا را در اذهان زنده نگه دارند.

وی افزود: با توجه به حکومت مروانیان در زمان امام سجاد(ع) و محدودیت‌های فراوان، امام برای مقابله با این ترفند دشمن راه دعا را در پیش گرفتند و تلاش کردند تا با سلاح دعا و به صورت غیرمستقیم افکار جامعه را در راه راستین اسلام هدایت و واقعه عاشورا را برای آیندگان زنده نگه دارند.

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در کربلا از دشمن یک روز دیگر مهلت گرفت تا دعا، نماز و قرآن بخواند و با پروردگار راز و نیاز کند و این نشان‏دهنده عظمت دعا و نیایش است؛ چرا که امام حسین(ع) یک روز دیگر از دشمن برای عبادت وقت می‌گیرد.

ترابی گفت: باید به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه استفاده کنیم و با استفاده از طلاب و روحانیان مجرب، به شبهات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف اعتقادی احکام و معرفتی پاسخ دهیم.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای پاسخ‏دهی به نسل جوان جامعه افزود: سرگروه‌ها و مربیان صالحین باید همیشه در حال مطالعه و تحقیق باشند تا بتوانند پاسخگوی افراد جامعه و به ویژه نسل جوان جامعه باشند و برابر تهاجم دشمنان بتوان نسل جوان را هدایت و راهنمایی کرد.

نوروز کاویانی، معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شاهرود نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد حلقه‌های صالحین بسیج فرهنگیان گفت: حلقه‌های مستقر در اداره آموزش و پرورش شاهرود از موفق‌ترین حلقه‌های کانون بسیج فرهنگیان و دانش‏آموزان شاهرود هستند و باید دانست که کار در بسیج دارای اجر معنوی بی‏نهایت است.

بر اساس این گزارش؛ سرگروه‌های صالحین منتخب نیز به ارائه گزارشی از روند برگزاری حلقه‌های صالحین پرداختند.

انتهای پیام/22492/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول