اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

برنامه جامع ارزش افزوده گلستان در 4 حوزه تدوین می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری برنامه عملیاتی ارزش افزوده گلستان در چهار حوزه به صورت ویژه پیگیری شده است.

برنامه جامع ارزش افزوده گلستان در 4 حوزه تدوین می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: در حوزه ارزش افزوده، معیار درآمد استان مبنا قرار گرفته شده و در چهار حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، شیلات و گردشگری سرانه ارزش افزوده مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا برنامه‌ای جامع و عملیاتی برای ارتقا ارزش‎ افزوده استان تدوین کنیم.

* کار کردن بدون آمار و برنامه‎ریزی، اتلاف منابع است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بدون آمار و برنامه‎ریزی، کار کردن اتلاف منابع است، خاطرنشان کرد: باید عزم خود را در ارائه درست آمار جزم کنیم که خوشبختانه مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان تلاش‎های بسیار خوبی را در پروژه سیمابر استان به انجام رسانده که قابل تقدیر است.

غلامی یادآور شد: با اجرای پروژه سیمابر گلستان در حال حاضر 2 هزار و 800 گزارش از طریق این سیستم ارائه شده است.

وی بیان داشت: در حوزه نرم‎افزار، بهینه‎سازی آمار، ساختار و تدوین نظام آماری، نظام برنامه‎ریزی و شکل‎دهی نظام بهره‎برداری، خوشبختانه زیرساخت‎ها به خوبی فراهم شده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان همچنین از ارائه 50 پکیج سرمایه‎گذاری در مرکز خدمات استان خبر داد و عنوان کرد: این پکیج‎ها در همه ابعاد دیده شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: باید از طریق استاندارد، باقیمانده سموم را در محصولات کشاورزی استان تحت کنترل درآوریم.

* در گلستان یک مزرعه ‎هزار هکتاری دارای پروانه استاندارد است

منصور قلیچ‎لی با بیان اینکه در گلستان یک مزرعه یک‎هزار هکتاری دارای پروانه استاندارد است، خاطرنشان کرد: برای اینکه محصولات آزمون شوند، هزینه‎ای متوجه کشاورزان می‎شود که اگر این فرهنگ‎سازی صورت پذیرد، علاوه بر کیفیت محصول، در تولید نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

وی از اعلام آمادگی این اداره کل در راستای استانداردسازی محصولات کشاورزی خبر داد و ابراز داشت: اگر هزینه آزمون استاندارد محصولات از سوی جهاد کشاورزی انجام شود، یقیناً کشاورزان از این طرح استقبال می‌کنند.

به گفته مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، هزینه آزمون محصولات در طول سال چیزی حدود 400 تا 500 هزار تومان است.

انتهای پیام/2307/ذ/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول