اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری داراب:

هنرمندان دارابی سفیران این شهرستان هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری داراب گفت: هنرمندان مستعد و خوش‌ذوق دارابی سفیران این شهرستان هستند و باید برای معرفی داراب تلاش کنند.

هنرمندان دارابی سفیران این شهرستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب کرامت قاسمی در نشست صمیمانه شنبه ‌شب خود با اعضای انجمن، هیئت اجرایی و نظارت نمایش این شهرستان اظهار داشت: هنر الهام گرفته از نیازهای فطری بشر است و هنر نمایش ابزاری رسا و اثرگذار برای بیان مباحث فرهنگی و اجتماعی است که با آحاد جامعه به خوبی ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی این شهرستان افزود: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای بروز و ظهور استعدادهای هنری در این شهرستان باید فراهم شود تا هنرمندان عرصه‌های مختلف بتوانند در سطح جشنواره‌های استانی و ملی بدرخشند.

سرپرست فرمانداری داراب با اشاره به نقش کم‌نظیر هنرمندان در بیان قابلیت‌ها و مسائل منطقه گفت: هنرمندان مستعد و خوش‌ذوق دارابی سفیران این شهرستان هستند و باید برای معرفی داراب تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در داراب با بیان اینکه داراب از شهرستان‌های کهن و تاریخی کشور و منسوب به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) است ادامه داد: متناسب با این قدمت تاریخی و این عنوان ارزشمند در راستای معرفی و ارتقای جایگاه داراب کار چندانی نشده و تمام هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه نمایش باید برنامه‌هایی حول این محور داشته باشند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های هنری در سطح این شهرستان گفت: باید بستر مناسب برای شناسایی و جذب افراد مستعد و علاقمند فراهم شود و زمینه آموزش و ارتقای آگاهی‌هایی هنری هنرمندان و به روز شدن اطلاعات آنان مهیا شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات ملموس و مأنوس و مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه خاطرنشان کرد: در کنار نمایش صحنه‌ای باید برای شرکت فعال در جشنواره‌های استانی و ملی برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این نشست محمد صمیمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای انجمن نمایش داراب به بیان اقدامات و برنامه‌های انجام شده در سال‌های اخیر و نقطه نظرات خود پرداختند و با طرح مسائل و مشکلات موجود خواستار حمایت فرمانداری و مسئولان این شهرستان از هنر نمایش شدند.

به گزارش فارس، در شهرستان داراب 10 گروه نمایش فعالیت می‌کنند و در یک سال گذشته سه جشنواره استانی دفاع مقدس، تئاتر جوان و نمایشنامه‌نویسی در داراب برگزار شده است.

انتهای پیام/ 2448‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول