اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

کسب مقام سوم گیلان در ترانزیت جاده‌‌ای کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از کسب مقام سوم این نهاد در ترانزیت مرزهای جاده‌‌ای کشور خبر داد.

کسب مقام سوم گیلان در ترانزیت جاده‌‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر در آستانه فرا رسیدن 26 آذر این روز را یادآور صدور فرمان امام (ره) در سال 1362 مبنی بر اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالای وارداتی از مبادی دریایی کشور دانست.

وی ایجاد تنگنا و محدودیت‌ها در نظام ترابری کشور را یکی از تبعات اقتصادی جنگ تحمیلی نامید و اظهار کرد: فعالان حمل و نقل جاده‌ای کشور در شرایط سخت و دشوار جنگ تحمیلی با لبیک به فرمان تاریخی امام (ره) حماسه حمل و نقلی آفریدند.

این مسئول حماسه‌آفرینی فعالان صنعت حمل و نقل کشور را سندی مبنی بر ولایت‌مداری، استکبارستیزی و دشمن‌شناسایی این قشر از جامعه خواند و افزود: اعزام بیش از یک‌هزار کامیون کمک‌های مردم گیلان به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس نشان دهنده شهامت و فداکاری فعالان صنعت حمل و نقل استان است.

وی از تشکیل ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان خبر داد و تصریح کرد: 30 شهید حمل و نقل استان تاکنون شناسایی شدند.

علیپور با اشاره به موقعیت ویژه و ممتاز گیلان در حوزه حمل و نقل مسافر و کالا خاطرنشان کرد: تعداد 31 هزار نفر در صنعت حمل و نقل گیلان فعالیت می‌کنند.

وی به کسب مقام سوم کشوری گیلان در حوزه ترانزیت مرزهای جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها تاثیری در صنعت حمل و نقل گیلان نداشته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، صنعت حمل و نقل را حامی تولید ملی نامید و ابراز کرد: فعالان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و هرگز در مقابل تحریم‌ها سست نمی‌شوند.

وی رانندگان را یکی از اهرم‌های اصلی چرخه حمل و نقل جاده‌های توصیف کرد و یادآور شد: تعداد 3 میلیون و 990 هزار و 529 نفر مسافر از ابتدای امسال تاکنون توسط ناوگان عمومی در گیلان جابه‌جا شدند.

علیپور حمل 6 میلیون و 249 هزار و 865 تن کالا، ترانزیت ورودی 191 هزار و 848 تن کالا و خروجی 298 هزار و 146 تن کالا از طریق پایانه مرزی آستارا را از فعالیت‌های صنعت حمل و نقل گیلان اعلام کرد و افزود: ایمن‌سازی حاشیه 40 مدرسه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان انجام شده است.

وی دریافت تندیس ملی حقوق مسافر، اهدای 3 هزار و 500 کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران در 100 روستای گیلان، انجام بیش از 20 سفر شهرستانی و برگزاری 15 نشست تخصصی با صنوف و کانون‌های حمل و نقل در راستای توسعه خدمات حمل و نقل استان را از دیگر فعالیت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان برشمرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 73 هزار نفرساعت آموزش ضمن خدمت و بدو خدمت رانندگان توسط این نهاد انجام شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با آموزش و گزینش یک‌هزار و 118 راننده حرفه‌ای در حمل و نقل کالا و 200 نفر در حمل و نقل مسافر بستر لازم برای اشتغالزایی یک‌هزار و 318 نفر را در استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول