اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش پایانه‌های گیلان خبر داد

آموزش 73 هزار نفرساعت به فعالان حمل و نقل گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش 72 هزار و 946 نفرساعت فعالان حمل و نقل در این استان خبر داد.

آموزش 73 هزار نفرساعت به فعالان حمل و نقل گیلان

محمدعلی بصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت آموزش را از ارکان توسعه در تمام بخش‌ها خواند و اظهار کرد: آموزش فعالان حمل و نقل طبق استانداردهای اعلام شده از طرف سازمان راهداری و با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی گیلان را از استان‌های پیشرو در آموزش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: 3 ‌هزار و 371 راننده ناوگان حمل و نقل عمومی بخش کالا و مسافر استان از ابتدای سال جاری تاکنون مدت 72 هزار و 946 نفرساعت آموزش دیده‌اند.

این مسئول، آموزش رانندگان بخش حمل و نقل کالا و مسافر را در دوره‌های بدو خدمت و ضمن خدمت آموزش دانست و تصریح کرد: نمازشناسی و توسعه فرهنگ غنی نماز، حمل و نقل مواد خطرناک، حمل و مهار ایمن بار، ابعاد و وزن بار، سلامت شغلی رانندگان، قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای، مهارت‌های رانندگی، کمک‌های اولیه، حقوق شهروندی و امداد و نجات جاده‌ای از جمله سرفصل‌های آموزشی دوره‌های مذکور است.

به گفته وی، گذراندن دوره‌های آموزشی در راستای کاهش تصادفات رانندگی، افزایش ایمنی سفر، کاهش اثرات زیست محیطی، استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و ارتقای سلامت روحی و جسمی رانندگان برگزار می‌شود.

بصیری، با بیان اینکه یک‌هزار و 118 نفر در بخش کالا و 200 نفر در بخش مسافر دوره‌های ضمن خدمت را با موفقیت گذرانده‌اند، بیان کرد: رانندگان مذکور موفق به دریافت دفترچه کار و کارت هوشمند شدند و مهارت‌های لازم مربوط به حرفه شغلی را فراگرفتند.

وی ادامه داد: تعداد یک‌هزار و 964 نفر آموزش ضمن خدمت در بخش کالا و 89 نفر در بخش مسافر را از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان گذراندند. 

مسئول آموزش اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، آموزش را در ارتقای توانایی رانندگان و بهبود سیستم حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای آگاهی عمومی، توان تخصصی و مهارت‌های فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی در گیلان است.

وی هدف اصلی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان را تامین آسایش و ایمنی تمام افرادی دانست که از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند.

بصیری رعایت حقوق مسافر را از الزام‌های رانندگان، کمک رانندگان و متصدیان شرکت‌های مسافربری عنوان کرد و یادآور شد: فعالان حمل و نقل جاده‌ای گیلان حقوق شهروندی را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/84001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول