اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

شبکه حمل و نقل عمومی رشت توسعه نیافته است

خبرگزاری فارس: شهردار رشت گفت: شبکه حمل و نقل عمومی رشت مستهلک و توسعه نیافته است.

شبکه حمل و نقل عمومی رشت توسعه نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمدعلی ثابت‌قدم در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان پیرامون مسائل مختلف مدیریت شهری در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه در شهر رشت مدیریت واحد شهری وجود ندارد، اظهار کرد: در امور زیربنایی پروژه علم‌الهدی رشت برخی از کارها وظیفه مستقیم شهرداری نیست اما مجبور به انجام این کارها هستیم در غیر این صورت باید مانند وضعیت آسفالت کردن خیابان‌ها از اداره‌های مختلف مجوز بگیریم.

وی با اشاره به اجرای پروژه 10 ساله آب و فاضلاب بانک جهانی در رشت، گفت: این پروژه تاکنون تنها 25 تا 30 درصد پیشرفت داشته است.

شهردار رشت با بیان اینکه اگر کار روبنایی بدون کار زیربنایی انجام شود نتیجه لازم به دست نمی‌آید، اضافه کرد: زمان‌بندی پروژه پیاده‌رو‌سازی علم‌الهدی رشت طبق برنامه‌ریزی اولیه در حال اجرا شدن است.

وی، توجه به حمل و نقل انسان‌محور را ضروری دانست و اذعان کرد: در برنامه سال آینده طرح جامع حمل و نقل مشکلات عبور و مرور وسایل نقلیه مد‌نظر قرار گرفته است.

ثابت‌قدم، توزیع عادلانه منابع را یکی از اهداف شهرداری رشت ذکر کرد و افزود: توجه ما در تمام طرح‌ها به مناطق فقیرنشین است.

این مسئول، با اشاره به پروژه مجتمع آدینه رشت و برخی حواشی آن، تصریح کرد: تا جایی که ممکن است همواره سعی می‌کنیم قانون‌مدار باشیم.

وی با بیان اینکه همواره قوانین شهری را در کارها لحاظ می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مستنداتی درباره اینگونه پروژه‌ها در حال جمع‌بندی است و اگر در این پروژه تخلفی صورت گرفته باشد ما آن را رسانه‌ای می‌کنیم.

ثابت‌قدم، ادامه داد: مستندات ما موضوع تخلف در پروژه مذکور را هنوز اثبات نکرده است و در صورت حتمی شدن این قضیه در برابر آن سکوت نمی‌کنیم.

وی، رشت را فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت نامید و اضافه کرد: رشت در روز دارای یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است و این تعداد در شب‌ها به 700 هزار نفر می‌رسد که از لحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه بیشتر مبادلات تجاری این شهر در مرکز آن انجام می‌شود، افزود: باید تمرکز جمعیتی شهر رشت از مرکز آن برداشته شود.

وی، شبکه حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌رانی شهر رشت را توسعه‌نیافته و مستهلک دانست و تصریح کرد: شهر رشت تنها دارای 111 دستگاه اتوبوس است در حالی که شهری مانند اهواز حدود 750 دستگاه اتوبوس دارد.

ثابت‌قدم، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه شخصی در مرکز شهر را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: در صورت محقق شدن موضوع قطار شهری رشت بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول