اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

حمل و نقل عمومی برای معلولان مناسب‌سازی نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: هنوز حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر‌ها مناسب‌سازی نشده و مناسب‌سازی حمل و نقل عمومی از دغدغه‌های معلولان است.

حمل و نقل عمومی برای معلولان مناسب‌سازی نشده است

سید محمود نقیب‌زاده نائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی برای معلولان باید به دغدغه تمام مسئولان تبدیل شود، اظهار کرد: البته طی دو سال گذشته اصفهان با اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در سطح استان در این زمینه در سطح کشور پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه معلولان برای عبور از مشکلات خود در سطح شهر نیازمند توجه دولت و مسئولان هستند، اضافه کرد: در حال حاضر بیماران آسیب نخاعی برای حضور در جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستند و هنوز زیر‌ساخت‌ها و بستر‌های حضور این افراد در سطح جامعه فراهم نیست.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: معلولان در منازل خود نیز با مشکل مناسب‌سازی مواجه هستند و در حال حاضر هنوز هیچ شرکت و مجموعه‌ای از تکنولوژی، وسایل، تجهیزات و سخت‌افزار‌های مورد نیاز برای مناسب‌سازی منازل معلولان برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه معلولان در پیاده‌رو‌ها و فضا‌های عمومی شهر نیز با مشکل مناسب‌سازی مواجه هستند، ادامه داد: هنوز حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر‌ها مناسب‌سازی نشده است و مناسب‌سازی حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولان به شمار می‌رود.

نقیب‌زاده نائینی تاکید کرد: افراد معلول در سطح جامعه یا باید برای رفت و آمد خود در سطح شهر هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنند یا با استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود در سطح شهر تردد کنند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر باید برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شود، افزود: شهرداری‌های مکلف به انجام اقدامات لازم در راستای مناسب‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی به منظور تردد معلولان در سطح شهر هستند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول