اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان:

ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند نوسازی است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان گفت: ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند تجهیز و نوسازی است.

ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند نوسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسحاق نبی‌نیا در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به وجود 2 هزار و 967 دستگاه ناوگان در بخش حمل مسافر در استان، اظهار کرد: از این تعداد، 200 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 34 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 736 دستگاه سواری به ارائه خدمات به مسافران مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 10 میلیون تن کالا در قالب حدود 700 هزار سفر در گیلان حمل شده است، افزود: اینترنتی شدن بارنامه‌ها از ابتدای سال جاری از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در بخش حمل و نقل کالا است.

این مسئول، افزایش اطمینان و امکان ردیابی مسیر کالا را از مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنتی شدن بارنامه‌ها در استان ذکر کرد و گفت: اکنون 80 درصد بارنامه‌ها از طرف شرکت‌های حمل بار در استان به صورت اینترنتی انجام می‌شود که این امر موجب برطرف شدن بسیاری از دغدغه‌ها در زمینه حمل و نقل کالا شده است.

وی با بیان اینکه 6 میلیون و 249 هزار و 856 تن کالا در هشت ماه نخست امسال در استان حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: تحریم‌ها تاثیری بر روند کار ما نداشته است.

نبی‌نیا، نوسازی و افزایش ناوگان حمل کالا در استان را از ضرورت‌های این حوزه خواند و اذعان کرد: 80 درصد حمل کالا در گیلان از طرف رانندگان غیر بومی انجام می‌شود که هرگونه تجهیز و نوسازی و افزایش ناوگان بومی حمل و نقل کالا در استان مانع از خروج درآمد حاصل از این بخش می‌شود.

رئیس کانون صنفی حمل و نقل مسافر گیلان نیز در نشست مذکور خواستار تجهیز و نوسازی پایانه‌های مسافری شد و اظهار کرد: در گیلان 7 پایانه مسافری وجود دارد که پنج پایانه زیر نظر شهرداری و دو پایانه دیگر زیرنظر بخش خصوصی است.

ناصر یوسفی با بیان اینکه انجام سفرهای ایمن مهم‌ترین هدف فعالان بخش حمل و نقل مسافر استان است، افزود: کانون صنفی حمل و نقل مسافر گیلان از سال 1383 به ثبت رسیده و تاکنون با فعالیت 121 شرکت مسافری به مسافران خدمات ارائه کرده است که از این تعداد، 101 شرکت و 20 موسسه مسافری هستند.

وی با اشاره به وجود هشت انجمن صنفی کارفرمایان و دو انجمن صنفی رانندگان فعال در ستان، ابراز کرد: 18 شرکت دارای سایت فعال فروش اینترنتی بلیت هستند که در مدت مذکور 12 هزار و 784 بلیت اینترنتی در استان فروخته شده است.

این مسئول برخی از فعالیت‌های انجام شده در این کانون را برشمرد و افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور و زائران سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، عقد قرارداد با دفاتر خدمات پستی و پیشخوان دولت، برگزاری نخستین دوره آموزشی مهمانداران اتوبوس و آماده‌سازی ناوگان عمومی برای فصل زمستان از جمله اقدام‌های انجام شده در کانون مسافری استان بوده است.

وی نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافری استان، برقراری ارتباط با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و دیگر اداره‌های استان را از وظایف کانون حمل و نقل مسافر استان عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته برخی از رانندگان مسافران بدون بلیت را سوار می‌کردند که این عمل با نظارت‌های بسیار ممنوع شده است و در صورت مشاهده با مسافر و راننده برخورد قانونی می‌شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه خودروهای پلاک سفید هیچ‌گونه تضمینی برای مسافران ندارند، اذعان کرد: برخی از رانندگان بر حسب احتیاج و مشغول فعالیت در ناوگان عمومی حمل و نقل هستند و هیچ تضمینی برای تامین امنیت مسافر ندارند بنابراین از مسافران درخواست می‌شود برای حمل و نقل حتما از خودروهای مستقر در پایانه‌ها استفاده کنند تا مسئولان به وضعیت این رانندگان رسیدگی کنند.

وی ورود اتوبوس‌های وی آی‌پی را موجب کاهش تخلفات رانندگان و مسافران در مسافرت‌های بدون تهیه بلیت دانست.

انتهای پیام / 84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول