اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل:

تحریم‌ وسیله‌ای برای خودکفایی ایران در تمام میادین است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: تحریم اقتصادی علیه ایران وسیله‌ای برای دستیابی به خودکفایی و استقلال کشور در تمام میادین است.

تحریم‌ وسیله‌ای برای خودکفایی ایران در تمام میادین است

علی نوری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار تحریم‌ها علیه کشور را توطئه‌ای از سوی دشمنان نظام برشمرد و اظهار کرد: سرمایه نقدی و غیر نقدی به همراه عواملی نظیر نیروی کارآمد و منابع اثرگذار در فعالیت‌های اقتصادی مانند مبادله و بانکداری ریشه و اساس تولید یک کشور به شمار می‌روند.

وی نقض حقوق دیپلماتیک کنسولی، اخلال در روند صلح خاورمیانه و تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را اتهامی از سوی آمریکا و شرکایش علیه ایران دانست و گفت: غربی‌ها برای توجیه خود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را آغاز کردند.

این کارشناس به تفاوت تحریم تجاری با تحریم اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: تحریم تجاری با تحریم اقتصادی از نظر تاثیر بر اقتصاد یک جامعه، تاثیر یکسان دارند اما از نظر حقوقی دارای آثار متفاوتی هستند.

وی اذعان کرد: تحریم تجاری محدودیت‌هایی است که دولت‌ها بر تجارت بین‌الملل اعمال می‌کنند در حالی که تحریم اقتصادی ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاست خارجی آن کشور مطرح می‌شود.

به گفته نوری‌پور، آمریکا با توجه به قدرت هژمونی خود برای برآورده کردن اهداف سیاسی خود در جهان و منطقه دست به تحریم اقتصادی علیه ایران زده است.

وی اضافه کرد: آمریکا از ترس اینکه مبادا دستش از منطقه به‌ویژه خاورمیانه نفت‌خیز کوتاه شود تنها راه مقابله با ایران را تحریم اقتصادی دانسته و دست به اقدامی ناعاقلانه زده است.

کارشناس روابط بین‌الملل اعمال تحریم‌ها علیه ایران از طرف آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی را بی‌تاثیر مستقیم خواند و با اشاره به کلام مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه کشور مسئولان و متولیان امر باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی سر پا بمانند و چرخ‌های تولید کشور به گردش درآید.

وی یادآور شد: دشمن جنگ هشت ساله را با هدف براندازی اسلام و انقلاب اسلامی توسط استکبار برنامه‌ریزی کرده بود و با آغاز جنگ آنها از نفوذ به ایران و بین مردم برای جلوگیری از ادامه حیات انقلاب در سال‌های اولیه شکست خوردند.

نوری‌پور تصریح کرد: آمریکا و ایادی او باید بدانند که ملت ایران با دست خالی و کمترین تجهیزات و تسلیحات نظامی 8 سال در مقابل تمام دشمنی و تحریم‌ها مقاومت کرده و پیروز شدند و امروز در مقایسه با دوران جنگ یک شرایط آرمانی با رهبری مقام معظم رهبری در کشور حاکم است.

وی، تحریم اقتصادی علیه کشور را وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف والاتر یعنی دستیابی به خودکفایی و استقلال کشور در تمام میادین دانست.

انتهای پیام/84001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول