اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارآفرینی پیام نور همدان:

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس کارآفرینی پیام نور همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم‌هاست، گفت: هر کشوری برای دستیابی به توسعه باید از ثبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برخوردار و برای دستیابی به آن تلاش کند.

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صفی‌الله صفایی پیش از ظهر امروز در سومین همایش ارتباط صنعت و دانشگاه در محل دانشگاه پیام نور استان همدان اساس پیشرفت هر کشوری را با توسعه خواند و اظهار داشت: توسعه به معنای افزایش سطح رفاه زندگی بوده و این رفاه شامل بخش‌های گوناگون زندگی بشریت اعم از رفاه، بهداشت و ... است.

وی با بیان اینکه هر کشوری که خواهان توسعه است باید ثبات داشته باشد، تصریح کرد: هر کشوری برای دستیابی به توسعه باید از ثبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برخوردار و برای دست‌یابی به آن تلاش کند.

رئیس کارآفرینی پیام نور استان همدان با اشاره به تقسیم‌بندی مقوله توسعه به دو دیدگاه افزود: دیدگاه نخست شامل دیدگاه غربی بوده که در این روش وابستگی کشور‌های جهان سوم به غرب را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: دیدگاه دوم که فضای پیشرفت و توسعه را در کشور‌های جهان سوم باز می‌گذارد، توسعه درون‌زا بوده و هر کشوری با تکیه بر نیرو‌ها و منابع داخلی توسعه خود را در پیش می‌گیرد.

صفایی با اشاره به اینکه توسعه از تحول آغاز می‌شود، گفت: این تحول از تغییر در زیرساخت‌های کهن آغاز و به ایجاد زیرساخت‌های نو می‌انجامد.

وی اظهار داشت: کشور‌ی که توسعه پیدا می‌کند در زمان حال زندگی می‌کند و از جدید‌ترین پیشرفت‌های جهان اطلاع پیدا می‌یابد.

رئیس کارآفرینی پیام نور استان همدان در خصوص اقتصاد مقاومتی در کشور نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ما شرایطی ایجاد شده که در محاصره اقتصادی قرار گرفتیم که این برای کشور ما تهدیدی است، پس باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی در راه مقابله با این تهدید وارد کار شد.

وی در پایان سخنانش گفت: در این شرایط فرصتی برای ما ایجاد شده تا بتوانیم این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا صنعت به عنوان بعد اساسی اجرای این فرصت و دانشگاه با بعد نرم‌افزاری خود می‌توانند وارد شده و با همکاری یکدیگر در این زمینه فعالیت کنند.

انتهای پیام/89007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول