اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید کننده برتر کشوری:

تحریم‌ها مزایایی را برای واحد‌های تولیدی داشته است

خبرگزاری فارس: تولیدکننده برتر کشوری گفت: اگر چه تحریم‌ها سبب بروز مشکلاتی در کشور شده اما کاهش چشمگیر واردات محصولات خارجی به کشور یکی از مهم‌ترین مزایای تحریم‌ها به شمار می‌رود.

تحریم‌ها مزایایی را برای واحد‌های تولیدی داشته است

سجاد شریف‌زاده در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: توسعه و رونق اقتصادی فعالیت‌های صنعتی نیازمند وجود زیر‌ساخت‌های حمایتی است.

وی اضافه کرد: دولت و مسئولان باید با ایجاد بستر‌های مناسب زمینه‌های تأمین مواد اولیه مورد نیاز با قیمت‌های پایین برای واحد‌های تولیدی را فراهم کنند و این موضوع سبب رضایتمندی مصرف‌کنندگان محصولات تولید‌کنندگان داخلی نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایا تجارت با بیان اینکه تحریم‌های حاکم بر کشور تأثیر بسیاری بر روند فعالیت واحد‌های صنعتی و تولیدی دارد، تصریح کرد: این شرکت در راستای فعالیت‌های مغناطیسی حرکت می‌کند به عنوان یک مجموعه خاص تلقی می‌شود و تحریم‌ها در بازار این مجموعه به میزان بسیاری تأثیر‌گذار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال این موضوع مشکلات بسیاری در راستای فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید آهن‌ربا ایجاد شده است، ادامه داد: البته تحریم‌ها از یک سو تولیدکنند‌گان را دچار مشکلات سوء مدیریتی کرده و از سوی دیگر مزایایی را نیز برای واحد‌های تولیدی داشته است.

شریف‌زاده با اشاره به اینکه به دنبال تحریم‌های حاکم بر کشور ورود محصولات خارجی به میزان بسیاری کاهش یافته است، تأکید کرد: البته تأمین مواد اولیه تولید محصولات داخلی نیز با مشکل مواجه شده که به دنبال این موضوع در حال حاضر تولید برخی از محصولات را کاهش یا متوقف کرده‌ایم و یا قیمت این محصولات را افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته افزایش قیمت برخی از محصولات تولیدی داخل کشور سبب افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان شده است، افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها به میزان بسیاری می‌تواند برای معرفی محصولات جدید کمک کند.

مدیرعامل شرکت پایا تجارت با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ حمایت موثری در راستای فعالیت‌های این شرکت صورت نگرفته است، گفت: برخی از قوانین موجود در راستای فعالیت‌های صنعتی باید اصلاح شوند زیرا این قوانین سبب ضربه زدن به فعالیت بخش‌های صنعتی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در نمایشگاه‌های بسیاری شرکت کرده‌ایم و اصفهان نیز به عنوان خواستگاه این شرکت نیز تلقی می‌شود، اظهار کرد: شرکت پویا تجارت جزو پارک‌های علم و فناوری نیز به شمار می‌رود اما تاکنون حمایت شایان و قابل توجهی از این مجموعه نشده است.

شریف‌زاده اضافه کرد: موانع بسیاری در راستای فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی وجود دارد و گران بودن مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات صنعتی و تخصیص ندادن وام‌های کم بازده به واحد‌های تولیدی و صنعتی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه فعالیت این واحد‌ها تلقی می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول