اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد:

تحریم‌ها اثری در تکمیل کارخانه سیمان مارگون ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همت و تلاش سرمایه‌گذار و کمک‌های دولت، تحریم‌ها اثری در تکمیل کارخانه سیمان مارگون ندارد.

تحریم‌ها اثری در تکمیل کارخانه سیمان مارگون ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیو‌دیده صبح امروز در دیدار سرمایه‌گذاران خارجی از کارخانه سیمان مارگون و در نشستی که برگزار شد، آخرین وضعیت کارخانه سیمان مارگون (هلال خاورمیانه) را تشریح کرد و گفت: روند عملیات ساخت کارخانه سیمان مارگون به عنوان یکی از طرح‌های ملی مهر ماندگار به پیشرفت مطلوبی رسیده و این خود نتیجه پشتکار سرمایه‌گذاران این طرح بزرگ صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای این طرح بزرگ با تولید سه هزار و 300 تن سیمان در سال در یک منطقه محروم با جذب سرمایه‌گذار خارجی و بهره‌گیری از توان مهندسان و متخصصان داخلی یک موفقیت بزرگ اقتصادی است.

وی ساخت کارخانه‌های سیمان و تولید سیمان را یکی از بخش‌های اقتصادی کشور دانست و به عمران و آبادانی ناشی از اجرای این طرح در منطقه محروم مارگون اشاره کرد و ادامه داد: با حمایت دولت، همکاری بانک عامل، جدیت سرمایه‌گذار و تلاش مجریان، این پروژه به مراحل بالایی از پیشرفت رسیده است و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک به مرحله بهره‌برداری برسد.

دیو‌دیده ادامه داد: با توجه به خرید و حمل عمده ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانه، مقوله تحریم نمی‌تواند در فرآیند تکمیل و بهره‌برداری این طرح تأثیری داشته باشد.

وی اعتبار ارزی خرید ماشین‌آلات خارجی این کارخانه را 26 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: ساخت این کارخانه باعث رونق بازار اشتغال بخش حمل و نقل، دفاتر باربری، کارگاه‌های تولید بتن و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی منطقه خواهد شد.

دیودیده خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت تولید سه هزار و 300 تن، دو هزار و 350 فرصت شغلی شامل 350 شغل مستقیم و دو هزار شغل غیر مستقیم در مرحله بهره‌برداری ایجاد می‌کند.

فواض سرمایه‌گذار خارجی طرح نیز با ارائه گزارشی از وضعیت این طرح، مواردی را در زمینه صدور سند مالکیت و فراهم ساختن زیرساخت‌های آب و برق و گاز مطرح کرد.

انتهای‌پیام/2571/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول