اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

مفهوم اقتصاد مقاومتی تبدیل تحریم‌ها به فرصت است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تشخیص حوزه‌های فشار دشمن، کنترل و بی‌اثر کردن آنها و در شکل آرمانی تبدیل آنها به فرصت، زمینه‌ساز ‌اقتصاد مقاومتی است.

مفهوم اقتصاد مقاومتی تبدیل تحریم‌ها به فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد ظهر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی با موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: باید اقتصاد مقاومتی را از شعار بیرون آورده و آن را واقعی کنیم.

وی از تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن به عنوان گام نخست در راستای عینیت بخشیدن اقتصاد مقاومتی نام برد و ادامه داد: در گام بعدی باید این فشار و تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از آن برای پیشرفت کشور ‌استفاده کرد.

حسن‌نژاد اقتصاد مقاومتی واقعی را یک اقتصاد فعال و پویا دانست و افزود: در این اقتصاد کاهش وابستگی به خارج، تاکید روی تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی اولویت نخست است.

وی چهار عامل را برای توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: آسیب‌زدایی و ترمیم ساختار اقتصادی موجود، شناسایی آفند اقتصادی دشمن و طراحی پدآفند داخلی، نگاه کلان و بلند مدت به اقتصاد با رویکرد ایجابی و ترویج اقتصاد مقاومتی برای زمینه‌سازی به عنوان تمدن بزرگ اسلامی از جمله این موارد است.

حسن‌نژاد مردمی شدن اقتصاد را راه‌کار ضروری در این خصوص عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن تغییر نظام تبلیغاتی کشور، ترویج سبک زندگی به شیوه اقتصاد مقاومتی، توانایی واکنش سریع هم از ملزومات دیگر این اقتصاد است.

وی تولید را به مثابه لوکوموتیوی دانست که بر روی یک خط مشخص حرکت می‌کند و تصریح کرد: تولید نیازمند دیده‌بانی و مراقبت ویژه است.

حسن‌نژاد اجزای ساختار تولید را روستاها، کشاورزان، دامداران، ابزار ونهاده‌های تولید و سیاست‌های اقتصادی معرفی کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان توجه به بخش تولیدات غذایی در این اقتصاد را مهم و استراتژیک عنوان کرد و گفت: روستاها منبع تولید مواد غذایی هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها صورت گیرد.

وی به نقش روستاها به عنوان بستر و جایگاه تولید اشاره و از مقاوم سازی خانه‌های روستایی، توجه به زیرساخت‌های روستاها، هویت بخشی به کشاورزان و ارتقای جایگاه اجتماعی آنها و همچنین صادر نشدن مجوز برای تبدیل روستاهای بزرگ و آباد به شهرهای کوچک و کم‌رمق به عنوان مهم‌ترین نیاز این بستر تولید نام برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سیاست‌های اقتصادی را بخش دیگری از اقتصاد مقاومتی عنوان و در این راستا خواستار تامین اعتبارات لازم برای تولید، تصویب سیاست حمایت از تولید کننده، تبیین فرهنگ پذیرش قیمت تمام شده محصولات از طرف متولیان شد و تاکید کرد: باید سرمایه‌های کشور به سمت تولید هدایت شود.

وی به تعدادی از پروژه‌های قابل اجرا در بخش اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان کرد: توسعه جایگاه‌های تولید در روستاها و واحدهای کوچک دامداری و گلخانه‌ها، توسعه صنایع تبدیلی کوچک، توسعه زیر ساخت‌های تولید و آموزش و ترویج کشاورزی در روستاها در همین خصوص ارزیابی می‌شود.

حسن‌نژاد در پایان از همکاری بسیج و سپاه در اجرای طرح‌های جهاد کشاورزی قدردانی کرد و گفت: با همت این نهاد مردمی پروژه‌های مشترک دیگری را عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول