اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آوج:

جایگاه رسانه‌ در عرصه سلامت ویژه است

خبرگزاری فارس: فرماندار آوج با اشاره به لزوم توسعه سلامت بر جایگاه و نقش ممتاز رسانه‌ در عرصه سلامت تأکید کرد.

جایگاه رسانه‌ در عرصه سلامت ویژه است

سیدعبدالله موسوی در حاشیه جلسه شورای سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با بیان اینکه حدود و قوانین الهی بر روی فطرت انسان‌ها بنا نهاده شده است و آنچه که از حلال و حرام در این حدود مشاهده می‌شود بر روی مصلحت است، اظهار کرد: طبق روایت امام باقر (ع) خداوندی که انسان‌ها را آفریده است بهتر از دیگران می‌داند که چه چیز‌هایی برای آدمی مفید و چه عناصری نیز مضر هستند که بر همین اساس نیز اصل حرام و حلال در احکام دینی برای جلوگیری از ضرر و همچنین نفع‌رسانی به آدمیت به وجود آمده است.

فرماندار آوج افزود: اهمیت سلامت روحی و جسمی بر هیچ فردی پوشیده نیست و این مسئله از حقوق مسلم و غیر قابل انکار تمام افراد در جامعه است.

وی توسعه سلامت و بهداشت را از شاخصه‌های مهم در پیشرفت و توسعه‌یافتگی در جامعه و نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده امروز به سبب همین اهمیت سلامت با سرعت در سطح شهرستان‌ها و نواحی کشور در حال اجرا و پیگیری است که امیدواریم اجرای این طرح بتواند گامی مؤثر در مسیر رشد و پیشرفت جامعه باشد.

فرماندار آوج ادامه داد: با اشاره به اینکه مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان در حال پیاده‌شدن است، بیان کرد: توسعه کشور منوط به تعامل و همدلی میان تمام مردم با مسئولان و متولیان اجرایی است.

وی با اشاره به وجود برخی بیماری‌ها و لزوم مقابله با آن‌ عنوان کرد: متأسفانه امروزه با پدیده خطرناک و هشدار‌دهنده‌ای با عنوان بیماری ایدز در سطح کشور مواجه هستیم که این دغدغه در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند برای مردم به ویژه نسل جوان جامعه مشکل‌آفرین شود.

فرماندار آوج عزم جدی مسئولان و متولیان اجرایی برای مبارزه با این معضل را خواستار شد و افزود: تقویت ارزش‌های انسانی و همچنین افزایش روز‌افزون بینش دینی و اعتقادات و ارزش‌های دین‌محور به ویژه در جوانان از مهم‌ترین راه‌کار‌های مقابله با پدیده ایدز و اینگونه ناهنجاری‌هاست.

موسوی ادامه داد: اگر در مسئله مربوط به آگاه‌سازی و مطلع‌کردن جامعه به ویژه جوانان سرمایه‌گذاری مناسبی از سوی مسئولان صورت گیرد نتیجه این سرمایه‌گذاری رفع بسیاری از رفتار‌های پرخطر است که این مهم موجب استحکام هر چه بیشتر بنیاد خانواده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه و نقش عالمان دینی، رسانه‌ها و مطبوعات در عرصه آگاه‌سازی قشر جوان برای مقابله با پدیده‌های ناهنجار بسیار حائز اهمیت بوده و در این راستا دستگاه‌های مرتبط ضمن ارایه آگاهی به قشر‌های مختلف جامعه می‌توانند شیوع بیماری‌هایی مانند ایدز را کاهش داده و در زمینه ریشه‌کنی آن گام بردارند.

انتهای پیام/77005/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول