اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه اتاق بازرگانی کرمان خبر داد

معرفی امتیازات سرمایه‌گذاری کرمان به سایر کشورها

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: ویرایش جدیدی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آماده شده تا از طریق سفارتخانه‌ها در سایر کشورها امتیازات سرمایه‌گذاری را نشان دهیم.

معرفی امتیازات سرمایه‌گذاری کرمان به سایر کشورها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدابراهیم علوی در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته صنعت و معدن اظهار داشت: در زمان حاضر به دلیل تحولات در کشورهای منطقه خاورمیانه، بسیاری از سرمایه‌گذاران این کشورها دچار مشکل شده‌اند و ایران را به عنوان نقطه مورد توجه برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: ویرایش جدیدی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان آماده کرده‌ایم تا از طریق سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها شرایط و امتیازات سرمایه‌گذاری در کشور را نشان دهیم.

علوی بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت اقتصاد و دارایی، کشورهای هدف مورد نظر ایران، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین است که ما با آنها زمینه‌های خوب همکاری داریم.

وی با اشاره به بازدید هیئت‌های تجاری ایران و کرمان از سلیمانیه و اربیل عراق و همچنین حضور دو هیئت از عراق در استان کرمان در سال گذشته عنوان کرد: توافقات خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در مصالح ساختمانی، طرح‌های آبرسانی، برق‌رسانی و لوله‌کشی، لوازم برقی و الکترونیکی انجام شده و بازدیدها و صحبت‌های خوبی مطرح شد.

علوی گفت: انجمن توسعه در مورد موضوع کمبود آب در استان تشکیل شده و با عضویت نمایندگان مجلس، صاحب‌نظران و علاقمندان به توسعه جلساتی در مورد شیوه‌های مختلف راه‌های تأمین آب استان و بهبود کیفیت آب برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه حسن استفاده از منابع آب زیرزمینی در زمینه تولید محصول و کالا در بحث کشاورزی، صنعت و معدن است، بیان داشت: کشت‌های گلخانه‌ای می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و در کشورهای شمال ایران و خلیج فارس و حتی آمریکای لاتین صادرات این محصولات بررسی می‌شود.

علوی گفت: هشت سناریوی مختلف برای تأمین آب استان تعریف شده که در راستای اهداف مشخص شده کار پیش می‌رود.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: محدودیت منابع و مطالبات معوق بانکی مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی در مورد شرکت توسعه و احیای فرش گفت: این شرکت طرح خوبی را برای ایجاد اشتغال برای 30 هزار نفر در سه سال و همچنین تولید مواد اولیه و صادرات فرش داشت اما آن چنان که انتظار می‌رفت موفق عمل نکرد.

علوی تصریح کرد: سیستم بانکی استان، پس از یک سال و نیم بررسی طرح، سرانجام حاضر به تأمین اعتبار این طرح نشد.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: گرچه با تغییر سلایق، استفاده از کف‌پوش‌هایی غیر از فرش بیشتر شده اما فرش اصیل ایرانی با نقش و نگار ویژه خود هنوز بازار ویژه دارد و از تهران به آمریکا و اروپا می‌رود.

وی افزود: حتی تعاملاتی با کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه برای صادرات فرش ایرانی انجام گرفته که با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

علوی عنوان کرد: از 10 ماه پیش تاکنون تجار فرش تاجیکستان و چین به کرمان می‌آیند و فرش مورد نظر خود را انتخاب و سفارش می‌دهند.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: شرکت آرا چند ماهی است که در استان کرمان با سرمایه اولیه 20 میلیارد تومان فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف فرش، فنی و مهندسی و سایر خدمات آغاز کرده است که تا پایان سال جاری به شرایط خوبی می‌رسد.

وی افزود: ایران کشور امنی برای سرمایه‌گذاران است و سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری خواهان آشنایی با شرایط و امکانات سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول