اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

ارائه 4535 نفر ساعت آموزش به رانندگان خودروهای دولتی

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در هشت ماه گذشته 4 هزار و 535 نفر ساعت آموزش‌های لازم به رانندگان خودروهای دولتی ارائه شده است.

ارائه 4535 نفر ساعت آموزش به رانندگان خودروهای دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا صالحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره کارشناسی تصادفات در استان زنجان، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های جهانی روزانه 23 هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات کشته و 50 میلیون نفر بر اثر تصادف مجروح می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر نفر کشته هزینه‌ای بالغ برای یک میلیارد و 700 میلیون تومان به جامعه خسارت وارد می‌کند، افزود: به ازای هر معلول نیز 280 میلیون تومان به جامعه خسارت وارد می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه غول ترافیک متاسفانه انسان‌ها را در خود می‌بلعد، افزود: انسان، راه و وسیله نقلیه عامل تصادفات در جهان محسوب می‌شوند.

وی بر ضرورت همپوشانی سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در جامعه تاکید کرد و افزود: افزایش یک موضوع موجب بروز مشکلات می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افراد از خودرو به عنوان وسیله تفریح و سرگرمی استفاده می‌کنند، افزود: در حالیکه این موضوع در کمترین میزان اهمیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران بیشترین سهم را در تصادفات دارند، افزود: 93 درصد عامل اصلی تصادفات عامل انسانی گزارش شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه برای مقابله با افزایش تصادفات راهی جز آموزش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف مردم موجب کاهش آمار تصادفات می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه گذشته 324 هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم از سوی نیروی انتظامی به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شده است، افزود: در همین مدت 61 هزار و 200 نفر ساعت آموزش‌های لازم به موتورسیکلت‌سواران ارائه شده است.

صالحی از ارائه آموزش در قالب 16 هزار و 550 نفر ساعت به رانندگان عمومی خبر داد و گفت: 490 نفر ساعت نیز آموزش در مهد کودک‌ها ارائه شده است.

وی بر ضرورت ارائه آموزش‌های بیشتر در مهدکودک‌های استان تاکید کرد و افزود: باید از دوران کودکی افراد را قانونمند تربیت کرد.

*ارائه 4535 نفر ساعت آموزش به رانندگان خودروهای دولتی

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در هشت ماه گذشته 4 هزار و 535 نفر ساعت آموزش‌های لازم به رانندگان خودروهای دولتی ارائه شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از این رانندگان، حق کاذبی برای زیر پاگذاشتن قوانین و مقررات برای خود قائل هستند.

وی از فوت 20 هزار و 86 نفر در سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: در استان زنجان در سال گذشته 350 نفر کشته شدند.

صالحی با بیان اینکه در سال‌جاری 40 نفر در استان زنجان کمتر کشته شده‌اند، افزود: مقایسه آمار سال‌جاری با سال گذشته نشان از کاهش کشته‌های استان دارد.

وی حضور به موقع و الگوی رفتاری را از انتظارات مردم از نیروی انتظامی دانست و گفت: مردم از پلیس مقتدر و مهربان که دارای ادبیات و الگوی رفتاری مناسب است، اطاعت می‌کنند.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول