اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس عنوان شد

گلایه رئیس پلیس راهور از خودروسازان / ایمنی خودروها کافی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کشور گفت: گلایه همیشگی پلیس راهور از خودروسازان این است که ایمنی خودرو هم‏پای سایر موارد توسعه آن پیش نرفته است.

گلایه رئیس پلیس راهور از خودروسازان / ایمنی خودروها کافی نیست

اسکندر مؤمنی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در چند سال گذشته افزایش ایمنی خودرو با استفاده از تجهیزاتی مانند سامانه ترمز، نصب ترمز ضد‏قفل، کیسه هوا و ... از جمله تلاش‏های خودروسازان بوده است.

وی ادامه داد: اما این‏ها کافی نبوده و گلایه همیشگی پلیس راهور از خودروسازان این است که ایمنی خودرو هم‏پای سایر موارد توسعه آن پیش نرفته است.

مؤمنی اضافه کرد: اگر تجهیزات ایمنی خودروها با ارتقای سطح همراه شود، درصد حفظ جان سرنشینان این وسایل نقلیه نیز افزایش پیدا می‏کند.

رئیس پلیس راهور افزود: خودروهایی وجود دارد که با سرعت 220 کیلومتر در ساعت واژگون می‏شود؛ اما به سرنشینان آن آسیبی نمی‏رسد و در مقابل خودرویی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در همان جاده و با همان شرایط دچار حادثه شده و هشت سرنشین آن به کام مرگ کشیده شده‏اند.

وی ادامه داد: حرکت‏هایی در این راستا انجام شده و اقداماتی نیز صورت گرفته؛ اما این موارد به اعتقاد پلیس راهور کافی نبوده است.

بستن زنجیر چرخ خودرو تمرین می‏خواهد

رئیس پلیس راهور، همراه داشتن زنجیر چرخ را یکی از ضروریات سفرهای زمستانی و الزامی قانونی خواند.

وی تصریح کرد: همچنین برای آغاز سفری بی‏خطر در فصول سرد سال به ‏ویژه در جاده‏های کوهستانی رعایت مواردی نظیر داشتن سوخت کافی در باک خودرو، البسه گرم مناسب، سامانه‏های روشنایی مطلوب و اخذ مجوزهای معاینه فنی توصیه می‏شود.

مؤمنی اضافه کرد: در برخی مواقع، نداشتن زنجیر چرخ در تایرهای خودروی فردی سهل‏انگار موجبات کندی ترافیک در سطح جاده‏های کوهستانی را فراهم می‏آورد؛ در مواردی نیز فرد راننده با وجود برخورداری از زنجیر چرخ نحوه استفاده از آن را بلد نیست و این مهم باید تمرین شود.

رئیس پلیس راهور افزود: همکاران ما در پلیس راه مستقر در جاده‏های کشور از حرکت وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‏کنند.

انتهای پیام/25682/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول