اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

اتاق فکر کار‌آفرینی و اشتغال با اولویت کشاورزی در اردبیل تشکیل شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و کار‌آفرین نمونه بر لزوم تشکیل اتاق فکر کار‌آفرینی و اشتغال با اولویت کشاورزی در استان تاکید کرد.

اتاق فکر کار‌آفرینی و اشتغال با اولویت کشاورزی در اردبیل تشکیل شود

علیرضا پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه نباید نسل جوان ما فکر کند که اشتغال تنها استخدام رسمی و پشت میز‌نشینی است، اظهار داشت: در اصلاح این فرایند نیاز به تشکیل اتاق فکر کار‌آفرینی و اشتغال است تا با دعوت از افراد توانمند و متخصص بتوانیم زمینه و فرصتی را برای صاحبان صنایع و تجار و ... فراهم آوریم تا بتوانند بیش از گذشته در این مسیر گام بردارند.

وی حل مشکل اشتغال را نیازمند یک حرکت ملی برشمرد و افزود:‌ نمی‌توانیم مدعی باشیم که پا بر جا ماندن مشکلات مربوط به نارسایی قوانین، مقررات و حتی ضعیف عمل کردن دستگاه‌های اجرایی است چرا که حل مشکل اشتغال عزمی ملی می‌خواهد که در استمرار این حرکت باید با هوشمندی و درایت عمل کرد.

کار‌آفرین نمونه اردبیلی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب 28 تیر ماه سال گذشته سیاست کلی اشتغال را به عنوان نقشه راه ابلاغ کردند که در این سند توسعه اشتغال کشور اهداف و افق طرح و برنامه‌ها مشخص و مبرهن است.

پیری راهکار اساسی در این زمینه را ترویج فرهنگ کسب و کار اعلام کرد و گفت: دین اسلام در این زمینه برنامه منسجمی را ارائه می‌کند که نبی مکرم اسلام (ص) از کسب و کار و روزی حلال به عنوان یک حرکت خداپسندانه و از کار‌آفرینان نیز با عنوان حبیب خدا یاد می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر در دین اسلام از تامین معاش و کسب روزی حلال جهاد در راه خدا یاد شده به آن دلیل است که در دین اسلام به کار و تلاش بیشتر و کسب روزی حلال به عنوان یک ارزش و شاخصه ممتاز نگریسته شده است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل تغییر فرهنگ کار و تلاش را نیز در این راستا بسیار مهم برشمرد و افزود:‌ ما حتی با راه‌اندازی کسب و کار کوچک اما پر ‌رونق می‌توانیم استراتژی و سیاستمان را در این حوزه ارتقا بخشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: با قدم‌های کوچک اما اساسی فرایند کار‌آفرینی تقویت شده و ما به یقین شاهد آن خواهیم بود که در استمرار آموزش‌ها و برگزاری کلاس‌های فراگیر مهارتی می‌توانیم فضای کسب و کار و انگیزه تلاش مضاعف را بهتر از گذشته فراهم آوریم.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول