اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی تاسیساتی گلستان:

اشتغال به اقتصاد حیات می‎دهد / کمبود نقدینگی مشکل عمده پیمانکاران

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی تاسیساتی گلستان گفت: اشتغال به اقتصاد حیات می‎بخشد و آنچه که امروز با آن دست و پنجه نرم می‎کنیم حیات بخش خصوصی است.

اشتغال به اقتصاد حیات می‎دهد / کمبود نقدینگی مشکل عمده پیمانکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل مقصودلو صبح امروز در جمع پیمانکاران استان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید دارند یعنی با انعطاف لازم و اعمال تغییراتی در ضوابط و قوانین بتوانیم به کار سازندگی تداوم بخشیم چراکه اشتغال، اقتصاد را زنده نگه می‎دارد.

وی تصریح کرد: حتی اگر شاخص‎ها و تعدیل‎ها اعلام شود با توجه به اینکه پیمانکاران از سال 1389 مطالبات دارند چگونه می‎توانند به کار خود ادامه دهند.

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی تاسیساتی گلستان با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران درصدد جمع کردن کارگاه خود هستند متذکر شد: از آنجایی که پیمانکاران برای تسویه با کارگران و تحویل کارگاه خود مبلغ کافی در اختیار ندارند از این امر دست نگه داشته‎اند.

مقصودلو بیان داشت: درحالی که پیمانکاران اقشاری از جامعه هستند که اشتغالزایی را بر عهده داشته و تعهدات خود را از نظر پرداخت مالیات و کسورات قانونی قبل از هر گونه دریافتی انجام می‎دهند متاسفانه همواره مورد بی‎مهری قرار گرفته و در صف وصول مطالبات از دولت جزو آخرین‎ها هستند.

وی یادآور شد: پیمانکاران که در ساخت پروژه‎های کشور مشارکت کرده و ضمن ایجاد اشتغال باعث روشن شدن چراغ خانه اقشار عمدتاً کم‌درآمد جامعه شده است چقدر باید ضرر بدهد و تاوان عدم اعتقاد به دلالی و سوداگری چقدر است.

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی تاسیساتی گلستان ابراز داشت: کمبود نقدینگی و پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‎ها و تعدیل‎ها به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات سال 1391 از مشکلات عمده پیمانکاران است با اینکه شاخص‎های موقت هم اعلام شد اما به دلیل نبود اعتبارات لازم همکاران ما قادر به وصول آن نبوده‎اند.

مقصودلو متذکر شد: چگونه می‎شود روز به روز قیمت‎ها عوض شود و ما انتظار داشته باشیم شاخص‎های تعدیل به طور سه ماهه اعمال شود همچنین دستمزد، نیروی انسانی و ماشین‎آلات نیز همین شرایط را با تغییرات کمتری دارند لذا با این وضع چگونه می‎توان سازندگان را به عنوان سرمایه‎های ملی حفظ کرد و سازندگی را تداوم بخشید.

وی در پایان از سوی مجموعه پیمانکاران اعلام آمادگی کرد با گروه‎های فعال دیگر در این بخش دست در دست هم داده و راهکارهایی را برای تداوم سازندگی پیدا کنند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول