اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

مردم رکن اساسی رویکرد نیازهای توسعه هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: مردم رکن اساسی رویکرد نیازهای توسعه در جامعه کنونی هستند.

مردم رکن اساسی رویکرد نیازهای توسعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد زمان ابطحی ظهر امروز در جلسه ستاد شهر سالم روستای سالم شهرستان بیرجند اظهار داشت: تشکیل ستادهای شهر سالم و روستای سالم از ابتکارات جامعه محور(CBI) در جمهوری اسلامی است که هدف آن دستیابی به کیفیت بهتر زندگی از طریق توسعه کامل اجتماعی اقتصادی است.

وی هدف دیگر این طرح را تغییر شکل نحوه زندگی افراد دانست و افزود: این طرح به منظور تقویت نظام اجتماعی ایجاد شده و به تمام مولفه‌های سلامت نظر دارد.

*سلامت جامعه به میزان ارائه خدمات بهداشتی درمانی وابسته نیست

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند عدم تناسب بین رتبه میزان پوشش شبکه‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی با سطح سلامت مردم را موید این مطلب دانست که توجه خاص به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده سلامت جامعه باشد.

ابطحی ادامه داد: بنابراین باید به سایر محورهای توسعه از طریق مشارکت مردمی در راستای ارتقای سلامت مردم توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: در دو دهه اخیر برنامه‌ریزان بین‌المللی در پی یافتن شیوه‌هایی بوده‌اند که بتوانند ضمن توانمندسازی مردم، زمینه‌های مشارکت فعال آنها در برنامه‌های توسعه را نیز فراهم کند.

*به رویکرد نیازهای اساسی توسعه در کشور عمل می‌شود

وی افزود: یکی از راهکارهای مناسب برای این منظور، رویکرد نیازهای اساسی توسعه است که در حال حاضر در چندین کشور از جمله ایران به عنوان الگو در جریان است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند رویکرد نیازهای اساسی توسعه را در چهار محور خلاصه کرد و افزود: چهار مبنای تقویت همکاری بین‌بخشی، مشارکت سازمان یافته، رویکرد منسجم و یکپارچه توسعه و برنامه‌ریزی از پایین به بالا بر مبنای نیازها از محورهای توسعه اساسی نیازها هستند.

ابطحی با اشاره به اینکه در این رویکرد خود مردم مشکلاتشان را شناسایی و ارزیابی می‌کنند، تصریح کرد: سپس با اولویت‌بندی برنامه‌ها و طرح‌های موردنیاز و تبیین راه‌حل‌های مناسب از طریق ارگان‌های دولتی برای اجرای آنها حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

وی افزود: این طرح زمانی ثمربخش و مؤثر است که در نهایت منجر به توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند لازمه اجرای این طرح را فراهم شدن زمینه مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با حمایت مسئولان و رهبران سیاسی اجتماعی دانست.

ابطحی افزود: این جلسه در راستای انجام شدن همین موضوع برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردم منطقه در رسیدن به توسعه پایدار همه جانبه شهرستان گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول