اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند خبر داد

حضور 367 بازرس در طرح بسیج سلامت نوروزی بیرجند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در ایام سال نو در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح 367 بازرس فعالیت می‌کنند.

حضور 367 بازرس در طرح بسیج سلامت نوروزی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمدزمان ابطحی پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند با اشاره به نزدیک شدن به جشن باستانی نوروز که جشن نو شدن طبیعت و تحول در حال انسان محسوب می‌شود، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف دولتی برای رفاه حال مردم در این ایام برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها که همه ساله از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود طرح بسیج سلامت نوروزی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند هدف اصلی از اجرای این طرح را حفظ و ارتقای سلامت جامعه، مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و غذا عنوان کرد.

*فعالیت 105 ناظر در طرح بسیج سلامت نوروزی

ابطحی به برنامه‌های انجام شده برای اجرای این طرح در سطح شهرستان بیرجند در ایام عید اشاره کرد و گفت: در این طرح که توسط مرکز بهداشت شهرستان اجرا می‌شود 105 ناظر به صورت کشیک شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین تعداد 367 بازرس در غالب اکیپ‌های نظارتی در ساعات اداری و غیر اداری و هم‌چنین روزهای تعطیل به اجرای این طرح می‌‌پردازند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد:‌ برنامه بسیج سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها و تمامی اماکن اقامتی بین‌راهی و اماکن تفریحی، قنادی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی انجام می‌شود.

ابطحی ادامه داد: ‌هم‌چنین در این طرح، نظارت کامل بر پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و سرویس‌های حمل و نقل بین‌شهری نیز انجام می‌شود تا نکات بهداشتی در اماکن مذکور به صورت کامل انجام شود.

*باید دانش مردم در زمینه امور بهداشتی ارتقاء یابد

وی یکی دیگر از برنامه‌ها برای ارتقای سطح سلامت جامعه را افزایش اطلاعات بهداشتی و سلامتی مردم جامعه عنوان کرد و گفت: این کار به وسیله اطلاع‌رسانی از صدا و سیما و جراید محلی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول