اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

برنامه استراتژیک اردبیل در قالب نرم‌افزار تدوین شد

خبرگزاری فارس: برنامه پنج ساله استراتژیک استان اردبیل در قالب نرم‌افزار برای نخستین بار در کشور تدوین شد.

برنامه استراتژیک اردبیل در قالب نرم‌افزار تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل عصر امروز در مراسم رونمایی از چشم‌انداز 20 ساله شهر اردبیل اظهار داشت: امروزه در جوامع پیشرفته، بشر به این نتیجه رسیده است که توسعه مساوی با برنامه و اجرا است.

محمدرضا سرداری تصریح کرد: در صورتی که هر شخص، خانواده، شهر و ملتی برنامه و اجرا نداشته باشد، نمی‌تواند به توسعه برسد.

وی با بیان اینکه شهردار اردبیل، شورای اسلامی شهر را مکلف کرد که برنامه پنج ساله شهری را در قالب چهار برنامه تدوین کند که برنامه اول آن مربوط به برنامه توسعه شهری است، خاطرنشان کرد:‌ توسعه شهری مستلزم برنامه‌ریزی‌ است اما به تنهایی برای توسعه کافی نبوده و تنها یک رکن از توسعه است و رکن بعدی آن مرحله اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارشناس برنامه‌ریزی استراتژیک در ادامه این مراسم به ارائه گزارشی از تدوین چشم‌انداز 20 ساله و نخستین برنامه پنج ساله راهبردی و استراتژیک شهرداری پرداخت و اضافه کرد: مدیریت استراتژیک هنر و علم، تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه‌ای چندگانه است که سازمان را قادر می‌سازد به مقاصد خود دست یابد.

محمدعلی مهبد ادامه داد: گام‌های اصلی برنامه‌ریزی استراتژیک در شهرداری اردبیل با توجه به نیاز شهر و شهرداری به صورت مجموعه‌ای کارا و اثربخش طراحی و اجرا شد.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی استراتژیک شهرداری اردبیل در افق 1404 با نام «برنامه توسعه شهری اردبیل گام اول 96-92» نخستین برنامه با ماهیت راهبردی در سطح شهرداری اردبیل است که برای تدوین و اجرا نیازمند پنج فاز مقدماتی، شناخت، تحلیل، تدوین و آماده‌سازی محیط است.

این مسئول دستاوردهای کلی برنامه استراتژیک شهرداری اردبیل را تبیین چشم‌انداز شهر اردبیل در افق 1404، تبیین اهداف کلان شهرداری در 9 راهبرد اصلی، تبیین 47 استراتژی مهم و اساسی، تبیین بیش از 500 طرح، برنامه و پروژه، برنامه‌ریزی به تفکیک معاونت‌های شهرداری و مناطق مختلف شهری، برنامه‌ریزی بر اساس اولویت طرح‌ها و پروژه‌ها و قابلیت گزارش‌گیری در سطوح منطقه و معاونت عنوان کرد.

انتهای پیام/62004/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول