اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح دانشنامه امام حسین:

دانشنامه امام‌ حسین آغاز ساخت نرم‌افزارهای اسلامی در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر طرح دانشنامه امام حسین گفت: این دانشنامه آغاز ساخت نرم‌افزارهای اسلامی در کشور است.

دانشنامه امام‌ حسین آغاز ساخت نرم‌افزارهای اسلامی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام رامین گلمکانی عصر امروز در نشست خبری رونمایی دانشنامه امام حسین (ع) در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: نرم‌افزار دانشنامه امام‌حسین حاصل هفت سال کار گروهی اعضای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که از پژوهشگران، برنامه‌نویسان و گرافیست‌‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار در بخش‌های مختلف زندگی در 89مدخل، عاشورا در 166 مدخل، اشعار در 225 مدخل، شجره‌نامه در 160 مدخل و مقالات برگزیده در 44 موضوع که بیش از 600 مقاله را دارا است، تشکیل می‌دهد.

مدیر طرح دانشنامه امام حسین (ع) افزود: دانشنامه امام‌ حسین (ع) از 5 هزار ورودی اطلاعات تشکیل شده که 2 هزار و 500 ورودی آن را مقالات نوشتاری و دیگر مطالب آن را عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی تشکیل داده است.

گلمکانی بیان کرد: نرم‌افزار دانشنامه امام حسین (ع) از 12 هزار صفحه تشکیل شده که 50 درصد آن بر اساس بازنگری‌ تمام نرم‌افزارهایی که تاکنون ارائه شده تشکیل و 50 درصد دیگر به صورت پژوهش‌های بنیادی عرضه شده است.

وی ارائه دو روش ساختاری موضوعی و درختی را برای تسهیل کاربر مهم دانست و عنوان کرد: علاوه بر قابلیت چاپ و یادداشت‌‌برداری از این نرم‌افزار، از جستجوگری بسیار سریع برخوردار است که در زمان کمی مخاطب را به مطلب مورد نظر برساند.

مدیر طرح دانشنامه امام حسین (ع) تاکید کرد: با موفقیت‌هایی که در ساخت این نرم‌افزار به دست آورده‌ایم این نرم‌افزار می‌تواند آغاز کار موفقیت‌های بعدی این بنیاد در راستای ساخت نرم‌افزارهای اسلامی باشد.

در ادامه عبدالرضا سوادی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در ساخت این نرم‌افزار از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده و از خصوصیت‌های بارز آن همه‌جانبه بودن مباحث گرافیکی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فراهم آوردن بستری مناسب برای نرم‌افزار دانشنامه‌ امام حسین (ع)، این بنیاد را در امر ساخت نرم‌افزارهای اسلامی توانا کرد و از این پس می‌توانیم با استفاده از این برنامه در ساخت نرم‌افزارهای دیگر به شکل قوی‌تری عمل کنیم.

سوادی عنوان کرد: شاخصه جستجوگر این نرم‌افزار در کل نرم‌افزارهایی که در قالب علوم اسلامی ساخته شده متفاوت است و از سرعت و پویایی بالاتری برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر تکنولوژی بالای نرم‌افزار دانشنامه خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار همچنین قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت را نیز دارد.

انتهای پیام/70002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول