اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان:

تولید علم دارای ابعاد نرم‌افزاری و کاربردی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: تولید علم دارای دو بعد نرم‌افزاری و کاربردی است که از یکدیگر متمایز نیستند.

تولید علم دارای ابعاد نرم‌افزاری و کاربردی است

محمد بهرامی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: تولید علم در حقیقت امری با دو بعد است که البته این دو بعد از یکدیگر متمایز نبوده و به یکدیگر یاری می‌رسانند و مکمل نقش همدیگر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان افزود: یک بعد از این موضوع مشتمل بر انجام امور نرم‌افزاری و تولید دانش در قالب کتب، محصولات علمی و نیز مقالات علمی و تحقیقاتی است که عموما در حوزه علوم نقلی است و البته بخش کمی از این بعد تولید علم نقشی به خودی خود در توسعه و به ویژه توسعه اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: وجه دیگر تولید علم نه نگاه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بلکه چشم‌انداز توسعه کالبدی در علوم کاربردی است، غفلت از این نکته که تولید باید منجر به نتیجه ملموس شود، ظرفیت‌های تولید علم را قطعاً زیر سئوال برده و خدشه‌دار می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان ادامه داد: علوم کاربردی به عنوان اصلی محوری در مقوله تولید مهم است، چرا که به طور مستقیم بر میزان بکارگیری نیروی انسانی و اثر‌گذاری در تحولات اقتصادی جامعه تأثیر داشته و سبب توسعه و رشد فراوان می‌شود.

بهرامی‌زاده عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رویکرد جدید توسعه کیفی تولید علم این موضع دارای اهمیت ویژه‌ای شده است.

وی عنوان کرد: مسئله تحقیق و عملیاتی شدن تولید علم در مطالعه و پژوهش کاربردی از جایگاه خاصی در دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند است.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برای تحقق مسئله تولید علم و در راستای تولید بیشتر علمی نخست به توسعه دانش‌ بومی و در مرحله بعد به شیوه‌های نوین خدمتگزاری و ایفای نقش در شهرستان تاکستان اهتمامی ویژه و بسیار جدی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان متذکر شد: ترویج مبانی و سطح‌های گوناگون فرهنگ اسلامی بین قشر‌های دانشجویانی که در این دانشگاه در حال تحصیل هستند از جمله ضروریت‌هایی است که انجام می‌شود.

بهرامی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف و موازین دینی در دانشگاه نیازمند تلاش جدی است.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول