اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

رسالت اصلی دانشجویان نهضت نرم‌افزاری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان وظیفه و رسالت اصلی دانشجویان امروز را تلاش در عرصه نهضت نرم‌افزاری و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

رسالت اصلی دانشجویان نهضت نرم‌افزاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در مراسم روز گرامیداشت دانشجو که با حضور مسئولین، اعضای هیئت علمی، اساتید، کارکنان و دانشجویان در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: 16 آذرماه سال 1332 نقطه عطف و درخشان در تاریخ دانشجویی و در خاطره مردم مسلمان ایران است.

وی با اشاره به وقایع 16 آذرماه سال 1332  گفت: در این روز تاریخی سه دانشجوی مسلمان با نثار خون خود، دین خود را ادا کرده و پیام مبارزه با استثمار و استعمار غرب علیه ایران را به روشنی اعلام کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تکلیف و وظیفه دانشجویان در شرایط اخیر را تهاجم استکبار و جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: دانشجویان، امروز در عرصه نهضت نرم‌افزاری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی، خودباوری و دشمن‌شناسی در سایه منویات مقام معظم رهبری با بصیرت علمی و عملی رسالت خود را انجام داده و برگ زرینی را بر افتخارات ایران اسلامی رقم خواهند زد.

قدیمی اضافه کرد: دانشجویان این مرزو بوم با تقدیم بیش از 2 هزار و 895 شهید که در مقایسه با سایر اقشار آن زمان، بیشترین آمار افتخارآفرینان را  داشتند و توانستند به نقش برجسته خود در دفاع مقدس در تمام رده‌های نظامی، مهندسی، فرماندهی و رزمندگی جامه عمل بپوشانند.

وی یادآور شد: دانشجویان به عنوان سردمداران علم و معرفت همواره تلاش و اشتیاق خود را برای حفظ دستاوردهای فرهنگی انقلاب به کار بسته‌ و امروز همچنان در صحنه به عنوان یکی از کانون‌های اساسی انقلاب در تلاش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان فلسفه روز دانشجو را ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی عنوان و خاطر نشان کرد: دانشجویان همواره در عرصه‌های دفاع نرم، علم و فناوری و استکبارستیزی تحت ولایت مقام معظم رهبری نقش موثری را ایفا می‌کنند.

در پایان این مراسم چندین برنامه فرهنگی، دانشجویی و مسابقه اجرا  و از دانشجویان فعال در عرصه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کردستان تجلیل شد.

در حال حاضر 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان کردستان به کسب علم و دانش مشغول هستند که می‌تواند نوید خوبی برای رشد و توسعه استان در آینده باشد.

انتهای پیام/ 79005/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول