اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی همدان:

42 خوشه‌ صنعتی در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: 42 خوشه صنعتی در استان همدان وجود دارد که اشتغالزایی مناسبی داشته‌اند و امکان‌سنجی 12 خوشه نیز انجام شده است.

42 خوشه‌ صنعتی در همدان فعال است

بهرام هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رزن با بیان اینکه 42 خوشه صنعتی در استان همدان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد امکان‌سنجی 12 خوشه در سال گذشته انجام شده و شش خوشه صنعتی نیز در سال جاری امکان‌سنجی خواهد شد.

به گفته وی آن دسته از خوشه‌هایی که امکان‌سنجی شده‌اند به سازمان صنایع کوچک کشور فرستاده شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان ادامه داد: خوشه‌های کردآباد کبودراهنگ (تولید پوشاک)، نگارخاتون فامنین (تولید ادوات کشاورزی)، طلا و سنگ همدان، تریلی‌سازی همدان، سیلیس ازندریان، مبلمان تویسرکان و لبنیات نهاوند از جمله خوشه‌های دارای اولویت برای انعقاد قرارداد با CDA هستند.

وی اظهار داشت: خوشه‌های سفال و سرامیک لالجین، لاستیک رزن و مبل و منبت ملایر خوشه‌هایی هستند که برنامه‌های عملیاتی خود را انجام می‌دهند.

هاشمی گفت: در خوشه صنعتی لاستیک شهرستان رزن 20 برنامه عملیاتی اجرا شده و 22 برنامه عملیاتی نیز امسال اجرا خواهد شد که از این تعداد چهار برنامه در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین 19 برنامه عملیاتی در خوشه سفال و سرامیک لالجین انجام شده و دو برنامه در دست اجراست.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان ابراز داشت: شش برنامه دیگر نیز در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، در خوشه مبل و منبت ملایر نیز شش برنامه عملیاتی اجرا شده و پنج برنامه در دست اجرا است و هفت برنامه نیز اجرا خواهد شد.

وی گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی ذکر شده می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینارهای تخصصی، تورهای داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های تخصصی برای هر خوشه، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی برای هر خوشه و ... اشاره کرد که امسال نیز با توجه به نامگذاری سال تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری برنامه‌های تأثیرگذاری را برای خوشه‌ها خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه نقشه خوشه‌های کشوری نیز تهیه و به سازمان صنایع کوچک کشور ارسال شده است،گفت: دوره آموزشی برای عاملان توسعه خوشه‌ها نیز برگزار شده و همچنین با دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، جهاد دانشگاهی و پیام نور نیز برای توسعه خوشه‌ها تفاهمنامه همکاری امضا شده است.

 

* 85 درصد واحدهای صنعتی همدان واحدهای کوچک و متوسط هستند

وی اظهار داشت: 85 درصد واحدهای صنعتی استان همدان را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که با برخورداری از ارزش افزوده بالا، نیازهای بازار را سریعتر جواب می‌دهند و تأمین‌کننده واحدهای صنعتی بزرگ نیز هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی در استان همدان وضعیت مناسبی دارند که اشتغالزایی مناسبی نیز داشته‌اند که با توجه به نامگذاری سال تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری باید این مأموریت به درستی انجام شود و اشتغالزایی پایدار با تولید محصولات ملی ادامه داشته باشد.

وی به خوشه کردآباد کبودراهنگ نیز اشاره کرد و گفت: این خوشه صنعتی در یکی از روستاهای شهرستان کبودراهنگ ایجاد شده که 95 واحد تولید پوشاک در این روستا فعالیت و پوشاک بازار مولوی تهران را نیز به صورت چشمگیری تأمین می‌کنند.

هاشمی در پایان اظهار داشت: در استان همدان واحدهای صنعتی از سوی مسئولان حمایت خوبی شده‌اند که باید واحدهایی که اشتغالزایی خوب و تولیدات تأثیرگذاری را نیز دارند به صورت ویژه حمایت شوند و باید به کیفیت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول