اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خبر داد

برداشت محصول زیتون روغنی در جیرفت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: در حال حاضر برداشت محصول زیتون روغنی در این شهرستان در حال انجام است که این برداشت تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

برداشت محصول زیتون روغنی در جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این شهرستان با بیش از یک‌هزار و 400 هکتار سطح زیرکشت باغ زیتون یکی از مناطق مستعد تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد زیتون شهرستان جیرفت در اواخر مردادماه به شکل کنسروی برداشت شده، افزود: در حال حاضر برداشت محصول زیتون روغنی در حال انجام است که این برداشت تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

سیفی با بیان اینکه از هر هکتار باغ زیتون بیش از دو تن محصول برداشت و حدود 15 تا 17 درصد روغن استحصال می‌شود، تصریح کرد: بیش از 90 درصد سطح زیرکشت زیتون به حوزه جبالبارز اختصاص دارد و مابقی در سایر حوزه‌های شهرستان جیرفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: باغداران محصول خود را برای فرآوری به کارگاه فرآوری زیتون که در شهر جبالبارز در حال فعالیت است، تحویل دهند.

انتهای پیام/80002/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول