اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیدکننده روغن‌ زیتون در چرام:

مسئولان در بخش تسهیلات یاور زیتون‌کاران چرامی باشند

خبرگزاری فارس: رئیس کارگاه روغن‌کشی زیتون شهرستان چرام گفت: یکی از بزرگترین مشکلات زیتون‌کاران چرامی مربوط به دریافت تسهیلات است که مسئولان نباید نسبت به آن بی‌توجهی کنند.

مسئولان در بخش تسهیلات یاور زیتون‌کاران چرامی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، غلام‌علی حیدری صبح امروز در بازدید مسئولان چرام از باغ زیتون این شهرستان اظهار کرد: در سال 82 اولین کاشت نهال زیتون را در باغات این شهرستان با سطح 132 هکتار شروع کردیم که بخش عمده‌ای از آن به دلایل مختلف خشک شده است.

مسئول کارگاه روغن‌کشی زیتون شهرستان چرام با بیان اینکه هم‌اکنون 83 هکتار از این باغ باقی مانده است، عنوان داشت: تاکنون برای حفر چاه، کاشت نهال، مدیریت و نگهداری و کاشت این میزان زیتون و همچنین راه‌اندازی کارگاه روغن‌کشی حدود 832 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به نهال‌هایی که از خارج کشور جهت توسعه به شهرستان چرام وارد کرده است، ابراز کرد: از اعتبارات هزینه شده تنها 128 میلیون تسهیلات دریافت کرده و مابقی را شخصا پرداخته‌ام.

این کشاورز با بیان این شعار که «هر درخت یک سرباز است»، گفت: باید با عمل به این شعار بتوانیم جامعه را از نظر فرهنگی و تولید ملی بارور کنیم.

حیدری عمده مشکلات کشاورزی را بحث فرآوری دانست و بیان داشت: بحث توانمند کردن بخش فرآوری و دوست و آشتی دادن عوامل تولید با فرآوری و حتی تشکیل کمیته‌های مؤثر پس از برداشت از جمله راه حل‌ها برای رفع مشکلات است.

مسئول کارگاه روغن‌کشی چرام تاکید کرد: مقام معظم رهبری هر سال یک فرمان ملی دارند که مطابق آن محورهایی مشخص شده و در راستای آن گام برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: باید بر اساس شعارهایی که تنظیم می‌شوند گام برداشته و بدانیم کشاورزی یک پروژه ملی است.

این مسئول 98 درصد روغن را وارداتی و تنها دو درصد را تولید داخلی اعلام کرد و متذکر شد: به مشوق‌های خاصی در سطح ملی و کلان برای توسعه و یا اصلاح وزن موجود در روغن نیاز است.

این باغدار و تولیدکننده بزرگ زیتون در شهرستان چرام تصریح کرد: 98 درصد روغن وارداتی آسیب‌پذیری‌های بالایی دارد که از جمله آن بحث سلامت و موضوع روغن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زیتون از جمله میوه‌هایی است که علاوه بر فواید غذایی، دارای ارزش معنوی است و شاخه زیتون نشان صلح و میوه آن جزو میوه‌هایی است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد می‌کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول