اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

100 هکتار از باغات چرام زیتون است

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: 2 هزار هکتار باغات در سطح شهرستان چرام وجود دارد که 100 هکتار از این باغات از نوع زیتون است.

100 هکتار از باغات چرام زیتون است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علیرضا نیکروز صبح امروز در حاشیه بازدید از باغات زیتون در این شهرستان اظهار کرد: محصول زیتون با نام رودبار شناخته شده و در ایران قدمتی هزار ساله دارد، به دلیل ظرفیت بالای کاشت زیتون در شهرستان چرام کشاورزان باید باغات زیتون خود را به صورت روغنی برداشت کنند.

فرماندار چرام با اشاره به تأثیر روغن زیتون در حفظ سلامت جامعه گفت: کشورهای صادرکننده روغن زیتون برای حفظ سلامت جامعه، به واردات این محصول توجه ویژه دارند.

نیکروز زیتون تولید داخل را در مقایسه با نمونه‌های خارجی دارای کیفیتی مطلوب ‌دانست، افزود: زیتون ایرانی بین 21 تا 28 درصد روغن دارد اما می‌توان از زیتون خارجی حدود 15 درصد روغن استخراج کرد.

نیکروز از مسئولان خواست به منظور ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب برای کشت زیتون با جهاد کشاورزی شهرستان چرام همکاری لازم انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه زیتون خارجی زیباست اما درصد روغن پایینی دارد، عنوان کرد: تغییر ذائقه مردم به سوی محصولات خارجی، نمود بارز جنگ نرم و عاملی برای ضربه به تولیدات داخلی کشور است.

وی در ادامه شهرستان چرام را دارای مردمی سخت‌کوش، تلاشگر و دانش‌محور در همه زمینه‌ها دانست، بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های مناسبی در بحث کشاورزی دارد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با اشاره به اینکه 2 هزار هکتار باغات در سطح این شهرستان وجود دارد، متذکر شد: 100 هکتار از این باغاب به کاشت زیتون اختصاص دارد. 

نیکروز اولین و بزرگ‌ترین کارگاه روغن‌گیری در سطح جنوب یا جنوب غربی کشور را کارگاه روغن‌گیری شیخ حسین شهرستان چرام دانست، تصریح کرد: امید داریم بتوانیم با حمایت از کشاورزان زحمتکش چرامی سطح باغات این شهرستان را توسعه دهیم.

این مسئول با اشاره به اشتغال‌زایی در این زمینه خاطرنشان کرد: وقتی این کارگاه به مرحله بهره‌برداری برسد حدود 100 نفر به لحاظ اشتغال‌زایی بهره خواهند برد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول