اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام عنوان کرد

پیش‌بینی برداشت 15 تن روغن زیتون در شهرستان چرام

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال در سطح شهرستان از این مقدار تولید شده حدود 15 تن تولید روغن داشته باشیم و بازار مصرف آن نیز استان‌های اطراف است.

پیش‌بینی برداشت 15 تن روغن زیتون در شهرستان چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، خدارحم معتمدی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از باغات زیتون شهرستان چرام اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آب و هوای مناسب و تنوع اقلیم مختلف شرایط کشت انواع محصولات از جمله زیتون را دارا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه درخت زیتون از معدود درختانی است که با شرایط آب و هوایی سخت سازگار بوده و این امکان نیز در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است، عنوان کرد: درخت زیتون در زمین‌های سنگلاخی و کم بازده، ناهموار و خاک‌های فقیر قابلیت کشت و تولید را دارد.

وی افزود: به منظور افزایش راندمان تولید محصول زیتون در کشور، اصلاح ارقام زیتون در باغات ضروری است و باید این مهم در اولویت برنامه‌های بخش کشاورزی قرار گیرد.

این مسئول شهرستان چرام را به عنوان یکی از شهرستان‌های مستعد کشت زیتون در سطح استان اعلام کرد، ابراز کرد: حدود 100 هکتار سطح زیر کشت زیتون در این شهرستان وجود دارد.

معتمدی متوسط تولید در این سطح را در هر هکتار 4.5 تن پیش‌بینی کرد و متذکر شد: تولید نزدیک به 100 تن میوه زیتون در سطح شهرستان چرام پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها یک کارگاه روغن‌کشی زیتون در سطح شهرستان چرام وجود دارد، گفت: سالانه معادل 370 تن زیتون جهت روغن‌کشی به این کارخانه وارد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در سطح شهرستان از این مقدار تولید شده حدود 15 تن تولید روغن داشته باشیم و بازار مصرف آن نیز استان‌های اطراف است.

معتمدی با بیان اینکه میزان درصد تولید روغن از میوه زیتون بین 10 تا 15 درصد در شرایط مختلف متفاوت است، خاطرنشان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم در خصوص برداشت و حمل به موقع زیتون به کارخانه‌هایی که در رابطه با فرآوری این محصول وجود دارند با کارشناسان همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی چرام اضافه کرد: امیدواریم در سطح شهرستان برداشت زیتون به حد اقتصادی رسیده و تولید و اشتغال خوبی را در این زمینه در سطح استان داشته باشیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول