اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران رتبه نخست تولید نهال زیتون کشور را دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران رتبه نخست تولید نهال زیتون در میان استان‌های کشور را دارد.

مازندران رتبه نخست تولید نهال زیتون کشور را دارد

یحیی ابطالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: از یک دهه قبل که بحث زیتون مطرح شد مازندران بیشترین ظرفیت را در تولید نهال داشت.

این مسئول عنوان کرد: مازندران در سال‌های اخیر موفق شد تا 6 میلیون نهال را تولید کرد و هنوز هم قادر به تولید سالانه دو و نیم میلیون نهال زیتون در سال هستیم.

ابطالی با اشاره به اینکه در سطح کشور از این نظر مقام نخست را داریم، گفت: زمین مناسب برای تولید و تکثیر نهال زیتون در مازندران وجود دارد، اما به دلیل نبود رقم مناسب استقبال چندانی از این نهال‌ها نداشتیم.

وی با اعلام اینکه در استان ارقامی که کشت شوند دارای عملکردهای پایین است، تصریح کرد: وقتی باغات اقتصادی نباشد نمی‌شود روی آن سرمایه‌‌گذاری کرد و از آن نمی‌توان برای برنامه تهیه روغن زیتون در کشور استفاده کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه لازم است ارقام مناسب زیتون تولید و معرفی شود، متذکر شد: تولید نهال باید به روش علمی‌تر صورت بگیرد و براساس این برنامه‌های علمی تولید محصول افزایش یابد.

این مسئول با اعلان اینکه در حال حاضر دو کارخانه فعال روغن‌ زیتون در مازندران با ظرفیت 50 تا 200 تن وجود دارد، اذعان داشت: با 500 هکتار باغات زیتون حدود 800 تا هزار تن زیتون در مازندران حاصل می‌شود که 40 درصد آن به سوی صنایع روغن‌کشی سوق داده و بقیه به صورت کنسروی مصرف می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول