اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان مراغه در مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی گام‌های بزرگی برای توسعه علم برداشته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه علم گام‌های بزرگی برداشته است.

جهاد دانشگاهی گام‌های بزرگی برای توسعه علم برداشته است

به گزارش  خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آذربایجان‌شرقی، مهدی دواتگری در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی گام‌های خوبی در زمینه اجرایی کردن طرح‌های پژوهشی برداشته و برای همین باید بدون نگاه تنگ‌نظرانه این نهاد را یاری کرد.

وی اضافه کرد: رتبه صنعتی آذربایجان‌شرقی در میان استان‌های کشور شش یا هفت است در حالی‌که زمانی این استان رتبه دوم صنعتی را دارا بود.

دواتگری افزود: آذربایجان‌شرقی به لحاظ جذب اعتبارات ارزی رتبه 28 کشوری را دارد که با توجه به کارنامه گذشته ما در این زمینه اصلاً وضعیت خوبی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس باید نگاهی کلان و ملی داشته باشد به طوری که خود را نماینده مردم کشور و نه فقط شهرستان خود بداند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: نخستین کلینیک تخصصی درمان دیابت در شمال غرب کشور در حوزه غیر دولتی در مجتمع پزشکی جهاد دانشگاهی استان افتتاح شده است.

احمد فرشبافیان با بیان اینکه برند نیروگاه‌های هیبریدی در سطح کشور به نام جهاد دانشگاهی استان ثبت شده است، افزود: یکی از این نیروگاه‌ها در جزیره خارک برای پایانه‌های نفتی و دیگری برای تامین برق مرکز درمان ناباروری استان به کار رفته است.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی ساخت نیروگاه‌های بادی - خورشیدی را در سطح کلان آغاز کرده است.

فرشبافیان گفت: در حوزه گیاهان دارویی نیز کاشت و نشاء گیاهان دارویی در سه فاز و ایجاد نخستین بوستان گیاه دارویی استان از جمله برنامه‌های آتی جهاد دانشگاهی واحد است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از ایجاد کارخانه تی‌بگ گیاهان دارویی در شهرستان ملکان توسط این نهاد خبر داد و افزود: در آینده نزدیک این طرح با خرید تجهیزات لازم در این شهرستان عملیاتی خواهد شد.

فرشبافیان ادامه داد: در حوزه آموزش جهاد دانشگاهی استان تنها پایگاه آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی کل کشور است که با هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون ریال جایگاه خاصی را در میان واحدهای این نهاد به واحد استان بخشیده است.

وی افزود: در حوزه مدیریت صنایع، در بحث مکان‌یابی، ممیزی‌های انرژی و ممیزی صنعتی و سنجش از دور نیز اقداماتی صورت گرفته است.

این مسئول مشکل اصلی جهاد دانشگاهی را عدم دستیابی آن به اطلاعات مورد نیاز برای طرح‌های پژوهشی استان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در استان رغبتی برای کارهای پژوهشی کلان نیروهای دانشگاهی وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان ابراز امیدواری کرد؛ با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی، فضای عملیاتی کردن طرح‌های پژوهشی در استان به نحو مطلوبی ارتقا پیدا کند.

وی گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که مرکز درمان ناباروری تنها مرجع مراجعه بیماران در شمال غرب کشور بوده که از نظر کارآیی نیز از بخش خصوصی و دولتی جلوتر است.

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول