اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی ملایر خبر داد

تحصیل بیش از 2 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ملایر از تحصیل 2 هزار و 730 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 740 نفر ورودی امسال هستند.

تحصیل بیش از 2 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی ملایر

عباس احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی ملایر از سال 82 آغاز به کار کرده است، افزود: در استان همدان تنها دانشگاه علمی کاربردی ملایر به دانشگاه علمی کاربردی کشور وابسته است.

وی عنوان کرد: پذیرش دانشجویان این دانشگاه به 2 صورت ترمی و پودمانی انجام می شود و در این زمینه افراد بر اساس معدل یا از طریق آزمون وارد دانشگاه شده و به تحصیل مشغول می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ملایر گفت: تعداد رشته‌های این دانشگاه در سال گذشته 22 رشته بود که امسال در راستای تقویت کیفی دانشگاه‌ و سطح کیفیت آموزشی با رویکرد جدید تعداد رشته‌های این دانشگاه به 35 رشته رسید.

وی مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه را شامل معماری شهری، مکانیک و خودرو، فنی و مهندسی، کامپیوتر در شاخص‌های مختلف، برق صنعتی، تعمیر و نگهداری خودرو، جوشکاری، حسابداری مالیاتی، تربیت مربی قرآن، علوم ثبتی، حقوق و... عنوان کرد.

احمدی اظهار داشت: رایزنی برای ایجاد رشته‌های برق صنعتی و توزیع و جوشکاری در مرحله کارشناسی ارشد نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 730 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که از این تعداد 740 نفر ورودی امسال بوده است.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ملایر بیان داشت: در سال‌جاری در برخی رشته‌ها پذیرش دانشجو نداشتیم و به جای آن رشته‌های جدید در دانشگاه ایجاد شد و نپذیرفتن دانشجو در رشته‌هایی که امسال حذف شد به دلیل اشباع شدن بازار کار در این رشته‌ها بوده است.

وی افزود: از سال 82 تاکنون بیش از 2 هزار دانشجو از این دانشگاه در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شده‌اند.

احمدی اظهار داشت: هزینه‌های دانشگاه علمی کاربردی به صورت خودگردان است و اعتبار خاصی از سوی دولت در حمایت از این دانشگاه‌ها وجود نداشته و شهریه‌های این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه آزاد کمتر است.

وی به موفقیت‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه سال گذشته در اختراعات صاحب رتبه‌های خوبی شدند از جمله که در سازه‌های ماکارونی و رباتیک شرکت کرده و یکی از آنها به کارآفرینی رسیده است.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ملایر در ادامه خواستار توجه مسئولان به دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شد و افزود: در حال حاضر مشکلاتی نیز در این دانشگاه وجود دارد که از جمله مشکلات می‌توان به کمبود بودجه و کمبود فضای آموزشی اشاره کرد که فضاهای کارگاهی در این دانشگاه کوچک هستند و در برخی رشته‌ها با کمبود امکانات مواجه هستیم.

وی به مرکز جوش تخصصی ملایر اشاره کرد و گفت: این مرکز به عنوان مرکز جوش تخصصی غرب کشور بسیاری از نیاز رشته جوشکاری و دانشجویان ما را پاسخگو است و با ارتباط خوبی که با اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان داریم در این رشته مشکلی برای فضا در این رشته وجود ندارد.

احمدی از فعالیت هشت کارگاه و 2 آزمایشگاه در این دانشگاه خبر داد و گفت: 150 استاد و متخصص نیز در این دانشگاه فعال هستند.

وی با بیان این‌که بیش از 60 درصد دانشجویان این دانشگاه بعد از تحصیل جذب بازار کار می‌شوند، افزود: دانشجویان ما اکثر بومی بوده اما از سراسر کشور نیز در این دانشگاه دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ملایر در پایان خواستار حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی از دانشجویان و طرح‌های پژوهشی در این دانشگاه شد و افزود: حمایت‌های مسئولان باعث می‌شود تا دانشجویان برای طرح‌های پژوهشی و کارآفرینی تشویق و ترغیب شوند.

انتهای پیام/89013/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول