اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

توسعه متوازن و عادلانه آموزش‌های علمی برای کشف استعدادهای برتر

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه متوازن و عادلانه آموزش‌های علمی و کشف استعدادهای برتر در تمامی شهرستان‌های استان تاکید کرد.

توسعه متوازن و عادلانه آموزش‌های علمی برای کشف استعدادهای برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه شورای علمی خانه ریاضیات تبریز، با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر توسعه خانه‌های ریاضیات تصریح کرد: این توسعه باید توام با عدالت باشد و همه دانش‌آموزان امکان استفاده از ظرفیت‌های آن را داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان تبریزی در مسابقات ریاضی مسکو خاطرنشان کرد: اگر امکان بهره‌مندی از آموزش‌های علمی برای بقیه دانش‌آموزان در تبریز و سایر شهرهای استان نیز فراهم شود شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

بیگی تشکیل خانه‌های ریاضیات در سایر شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارتباط سازمان‌یافته بین این خانه‌ها فارغ از ساختار اداری موجب بالندگی استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود و ما این کار را به عنوان یک مطالبه اساسی از خانه ریاضیات تبریز انتظار داریم.

وی تصریح کرد: هویت علمی آذربایجان شرقی باید با محوریت تبریز در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شود و در توسعه خانه ریاضیات نیز این موضوع در نظر گرفته شود.

رئیس هیئت امنای خانه ریاضیات تبریز تقویت بنیه ریاضی دانش‌آموزان استان را ضروری دانست و اظهار داشت: موفقیت دانش‌آموزان تبریزی با اندک توجهی که به خانه ریاضیات تبریز صورت گرفته به دست آمده است و در صورت افزایش عمق و دامنه توجهات موفقیت‌های بزرگتری نیز حاصل می‌شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: با نتایج به دست آمده می‌توان گفت که خانه ریاضیات در بهترین شرایط فعالیت خود قرار دارد که در قیاس با قبل راضی‌کننده است.

وی موفقیت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران را نشانه خودباوری جوانان کشور دانست و افزود: توجه دولت احمدی‌نژاد به موفقیت‌های علمی جوانان بسیار بیشتر از دوره‌های گذشته است و علاوه بر این دولت بر توسعه عادلانه فرصت‌های علمی و آموزشی در بین تمام جوانان و نوجوانان تاکید دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اعتبار تخصیص یافته به خانه ریاضیات در سال جاری را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار باید بر اساس اولویت‌ها هزینه شود و انتظار داریم که توسعه خانه‌های ریاضیات در سطح استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار باشد.

وی ارزیابی علل موفقیت دانش‌آموزان در مسابقات ملی و بین‌المللی را ضروری خواند و گفت: در صورتی که شرایط کسب موفقیت برای همه دانش‌آموزان فراهم شود شاهد رقابت تنگاتنگ و در نتیجه کشف استعدادهای برتر خواهیم بود.

علیرضابیگی همچنین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات جهانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تشویق این دانش‌آموزان در سطح گسترده نشان خواهد داد که تلاش آنها مورد توجه قرار گرفته است و این امر موجب تقویت انگیزه در بین سایر دانش‌آموزان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه دوم تیم دانش‌آموزی ریاضی تبریز در مسابقات بین‌المللی ریاضی در مسکو اظهار کرد: انجمن ریاضی تبریز از بین 265 انجمن فعال در کشور رتبه نخست را داراست.

فیروز رضایی افزود: برای توسعه آموزش ریاضی و علم ریاضی در کشور نیازمند برداشتن گام‌های اساسی و توسعه دوره‌های آموزش ریاضی در دانشگاه‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول