اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حسینی در کربلای ایران ـ2

رایحه خوش کربلا در مسیر دارخوین

خبرگزاری فارس: از ساعات اولیه صبح امروز سیل عظیم زوار و عاشقان اهل بیت و کربلایی در سه راهی دارخوین به سوی شادگان و آبادان مستقر شده‌ و پذیرای رایحه دل‌انگیز ضریح مطهر مرقد اباعبدالله‌‌الحسین(ع) هستند.

رایحه خوش کربلا در مسیر دارخوین

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، از ساعات اولیه صبح امروز سیل عظیم جمعیت و تعداد بی‌شماری از زوار و عاشقان اهل بیت و کربلایی در سه راهی دارخوین به سوی شادگان و آبادان مستقر شده و پذیرای رایحه دل‌انگیز ضریح مطهر مرقد اباعبدالله‌‌الحسین(ع) هستند.

استقرار تکایا و ایستگاه‌های صلواتی در این مسیر حال و هوایی خاص به این فضا بخشیده و یاد لب‌های ترک خورده و عطش‌زده کربلا و کربلاییان را در سینه داغدار کرده و می‌گریاند.

آذین‌بندی مسیر حرکت ضریح و پاکسازی و گل باران این مسیر تنها کاری‌ست که می‌توان دل مردمی که سعادت حتی یک‌بار زیارت کربلا را نداشته شاد و سبک کند.

بوی اسپند آکنده در فضا، ثانیه به ثانیه دل را به سوی کربلا و لبیک با حسین(ع) و یارانش می‌برد؛ لبیکی که باید سالیان سال پیش از این گفته می‌شد و نشد...

حرمت این خون، هزاران سال دیگر پابرجاست، به راستی این خون‌ها تا به امروز نام دین و اسلام را پویا و زنده نگه داشته و تا ابد همچنان در دل و جان تاریخ و ادیان ثبت بوده و محک خورده است.

حضور عشایر در جای جای این منطقه دلیلی دیگر بر مهیا بودن شادگانی‌ها در استقبال از ضریح مطهر مرقد اباعبدالله‌‌الحسین(ع) است.

در این مسیر، مقر هلال احمر مستقر شده و اورژانس و آمبولانس برای خدمت‌رسانی به زوار و شهروندانی ا‌ست که برای ورود ضریح خود را آماده کرده‌اند.

وسایل پذیرایی زوار نیز با همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آماده و در انتظار ورود ضریح است.

ضریح پس از ورود به سه راه دارخوین با همراهی زائران به سوی شهرستان آبادان حرکت می‌کند.

انتهای پیام/72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول