اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

واقعه کربلا به لحاظ لفظی و ‌معنوی تحریف شده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه دامغان گفت: تحریفاتی ‌از لحاظ لفظی و ‌معنوی در واقعه تاریخی کربلا صورت گرفته که ما وظیفه داریم جلوی این تحریفات را بگیریم.

واقعه کربلا به لحاظ لفظی و ‌معنوی تحریف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام محمدرضا رائیجی عصر امروز در جمع عزاداران حسینی در دامغان افزود: حادثه عاشورا و تاریخچه کربلا دو وجه و صورت دارد؛ یک صورت آن، نورانی و یک صورت دیگر، سیاه و ظلمانی است.

وی بیان داشت: حادثه کربلا از آن جهت ظلمانی است که در آن جنایت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر می‌بینیم و جنایاتی که در عاشورا رخ داد، بسیار پرتنوع و غیرقابل تکرار در تاریخ بوده است؛ البته می‌شود گفت که حادثه کربلا از زیادی جنایت‌ها هم نظیر ندارد.

رائیجی اضافه کرد: همین حادثه از صورتی دیگر پرافتخار و نورانی است؛ چرا که تجلی حقیقت و انسانیت و حق‌پرستی است و البته جنبه حماسی و صورت نورانی واقعه عاشورا 100 برابر بر جنبه جنایی آن می‌چربد و نورانیت این بر سیاهی‏اش غلبه دارد.

وی گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا اصحاب خود را ستایش کرد و نگفت که ای مردم بی‏گناه و بیچاره فردا کشته می‌شوید و به عمر شما خاتمه داده می‌شود، بلکه آنها را ستایش کرد و فرمود من یارانی در جهان بهتر از یاران خودم سراغ ندارم و همه شما قهرمان هستید.

استاد حوزه و دانشگاه دامغان بیان کرد: در این واقعه، آن کسی که بیش از همه این درس را آموخت و بیش از همه نورانیت حسینی بر روح مقدسش تابید، کسی جز حضرت زینب(س) نبود.

رائیجی افزود: حضرت زینب(س) با عظمتی که از روز نخست داشت و این بزرگی و منش را از دامن حضرت زهرا(س) و از تربیت حضرت علی(ع) به دست آورده بود، در پیام‏رسانی حقیقت عاشورا تلاش بی‏نظیری کرد؛ اما با همه این تفاسیر، حضرت زینب(س) با زینب(س) بعد از واقعه عاشورا متفاوت بود.

استاد حوزه و دانشگاه دامغان اظهار داشت: تحریفاتی چه از لحاظ لفظی و چه از لحاظ معنوی در واقعه تاریخی کربلا صورت گرفته است و ما وظیفه داریم جلوی این تحریفات را بگیریم.

انتهای پیام/2249/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول