اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حال و هوای خاص آبادان و خرمشهر برای استقبال از سفینةالنجاة

عطر اباعبدالله الحسین کربلای ایران را سراسر شور کرده است

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن کاروان سفینةالنجاة به آبادان و خرمشهر عطر اباعبدالله الحسین(ع) کربلای ایران را سراسر شور کرده است.

عطر اباعبدالله الحسین کربلای ایران را سراسر شور کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، کاروان عشق در ادامه سفر خود به خوزستان وارد شوشتر شده و یک گام دیگر به کربلای ایران نزدیک‌تر شده است.

موج خروشان مردم خوزستان در استقبال از کاروان کشتی نجات دل هر کس را برای قرارگرفتن در این دریای عظیم عشق اهل بیت با خود می‌برد. 

شور وصف‌ناپذیر مردم خوزستان در استقبال و بدرقه ضریح مطهر امام حسین(ع) موجب شده است تا کاروان کشتی نجات شور حسینی را بار دیگر در کربلای ایران زنده کند.

از هم‌اکنون می‌توان عطر اباعبدالله الحسین(ع) را که روزهایی است فضای معنوی به خوزستان داده است ر ا در آبادان و خرمشهر استشمام کرد.

علاوه بر این همه مسئولان نیز با بسیج عمومی تمامی توان و نیروهای خود برای استقبال هرچه باشکوه‌تر از کاروان عشق آماده می‌شوند.

مردم نیز این روزها بیش از گذشته بی‌قرار شده‌اند و با نزدیک‌تر شدن کاروان عشق به شهرشان برای استقبال از آن لحظه‌شماری می‌کنند.

از سوی دیگر نصب بنرها و اطلاعیه‌های مختلف و دعوت مسئولان برای حضور پررنگ مردم در آیین استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) رنگ و بویی خاص به حال و هوای این روزهای شهرهای آبادان و خرمشهر داده است.

زیارت ضریح امام حسین(ع) افتخاری بزرگ است

یکی از شهروندان خرمشهری در این خصوص گفت: زیارت ضریح امام حسین(ع) یکی از افتخارات بزرگی است که در نصیب مردم خرمشهر شده است.

کاظم حسنی‌فر گفت: قطعاً برای استقبال از ضریح امام حسین(ع) حضور خواهیم یافت و مطمئن هستیم که در روز ورود ضریح امام حسین(ع) شاهد حضور پرشور مرم خواهیم بود.

از روزها قبل به انتظار نشسته‌ایم

یکی دیگر از شهروندان آبادانی نیز در این خصوص گفت: از زمانی که اعلام شد قرار است ضریح جدید امام حسین(ع) از شهرمان عبور کند به انتظار نشسته‌ایم.

سید رضا حسینیان ادامه داد: بسیار خوشحالیم که جزو نخستین کسانی هستیم که ضریح دید امام حسین(ع) را زیارت می‌کنیم و امیدواریم به برکت امام حسین(ع) شاهد زیارت این ضریح در کربلای معلی نیز باشیم.

آبادان و خرمشهر آماده استقبال از کاروان سفینةالنجاة است

فرمانداران آبادان و خرمشهر بر آمادگی این شهرها در استقبال از ضریح امام حسین(ع) تاکید کردند.

بهرام ایلخاص‌زاده فرماندار آبادان در این خصوص گفت: آبادان مهیای استقبال از کاروان سفینةالنجاة است.

وی افزود: در این راستا اقدامات لازم برای تامین امنیت در شهرستان توسط اعضای شورای تامین و نیروی انتظامی انجام شده است.

فرماندار آبادان تصریح کرد: انتقال ضریح امام حسین(ع) به این منطقه با استقبال مردم این شهرستان و عاشقان اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد تا همراه با کاروان عشق شور و شعف حسینی و عاشورایی کشور را تداوم دهند.

افتخار وداع نهایی با ضریح امام حسین(ع) نصیب مردم خرمشهر شده است

فرماندار خرمشهر گفت: افتخار وداع نهایی با ضریح امام حسین(ع) نصیب مردم این شهرستان شده است.

عبدالله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) به خرمشهر در روزهای آینده اظهار کرد: بسیار مایه خرسندی است که خرمشهر نیز جزو میزبانان ضریح جدید امام حسین(ع) است.

وی افزود: در واقع دو افتخار بزرگ نصیب مردم خرمشهر شده است که یکی میزبانی و دیگری وداع نهایی با این ضریح مطهر است.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است ضریح امام حسین(ع) از طریق مرز زمینی شلمچه از ایران خارج شود و به عراق برای رهسپاری به سمت کربلا اعزام شود در واقع این شهرستان نقطه انتهایی میزبانی کشورمان از کاروان سفینةالنجاة خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور استقبال مناسب از کاروان سفینةالنجاة انجام شده است و خرمشهر مهیای استقبال از ضریح امام مظلوم دشت کربلا شده است.

فرماندار خرمشهر در پایان گفت: از همه اقشار و عشایر غیور خرمشهر می‌خواهیم تا در روز حضور و استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) در این شهرستان حضور و شکوه مراسم استقبال را چند برابر کنند.

همه تمهیدات امنیتی برای ورود ضریح به آبادان اندیشیده شده است

فرمانده نیروی انتظامی آبادان گفت: همه تمهیدات امنیتی برای ورود ضریح به این شهرستان اندیشیده شده است.

احمد چنداز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) به آبادان هستیم همه تمهیدات لازم در زمینه امنیتی اندیشیده شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در روز حضور ضریح امام حسین(ع) در آبادان شاهد جمعیت زیادی خواهیم بود از مردم می‌خواهیم تا در زمینه امنیتی با پلیس همکاری داشته باشند.

مردم از شهرها و استان‌های همجوار نیز خواهند آمد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود در روز وداع با ضریح علاوه بر مردم خرمشهر و آبادان مردم از شهرها و همچنین استان‌های همجوار نیز حضور داشته باشند.

عادل فرهانیان افزود: ورود ضریح امام حسین(ع) به خرمشهر با همه شهرهای کشور یک تفاوت عمده دارد و آن این است که خرمشهر نقطه انتهایی حضور ضریح جدید اباعبدالله الحسین(ع) در ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: در واقع علاوه بر وداعی که مردم با ضریح انجام خواهند داد سرزمین ایران اسلامی نیز با ضریح مطهر امام حسین(ع) خداحافظی کرده تا از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر اضافه کرد: در این راستا پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و برنامه‌ریزی‌های موردنظر در این خصوص با همکاری ادارات شهرستان صورت گرفته است.

در پایان...

به نظر می‌رسد استقبال باشکوه ملت ایران در طول مسیر حرکت کاروان عشق در آبادان و خرمشهر به اوج رسیده و شاهد صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی از استقبال گسترده مردم از این ضریح مطهر خواهیم بود.

__________________

گزارش: امید زباری

__________________

انتهای پیام/72008/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول