اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

اهداف امام حسین(ع) نباید در پوسترها و بنرها باقی بماند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: اهداف امام حسین(ع) باید عینیت داشته باشد نه به عنوان کاری تشریفاتی در پوسترها و بنرها باقی بماند.

اهداف امام حسین(ع) نباید در پوسترها و بنرها باقی بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی سه شنبه شب در جمع اعضای هیئت عاشورائیان کاشان اظهار داشت: هیئت عاشورائیان کاشان گروهی از جوانان متعهد به اسلام، انقلاب، ولایت و امامت هستند که نام عاشورائیان برای این هیئت تداعی‌کننده دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، احیای پیام عاشورا را یکی از اهداف هیئت عاشورائیان کاشان اعلام کرد و گفت: اهداف امام‌حسین(ع) باید عینیت داشته باشد نه اینکه به عنوان کاری تشریفاتی در پوسترها و بنرها باقی بماند. 

امام جمعه کاشان عینیت یافتن اهداف امام حسین (ع) توسط هیئت عاشورائیان را نیازمند تشکیل کمیته‌های کارشناسی علمی دانست و یادآور شد: با تشکیل کمیته‌های کارشناسی علمی باید اهداف و افق آینده این حرکت تعریف و تبیین یافته و جایگاه امروز خود را در جامعه مشخص کند و سپس مرتبه‌ای که باید برای رسیدن به آن تلاش شود مد نظر قرار گیرد.

نمازی بر ضرورت تعیین اهداف و نیازسنجی امروز جامعه توسط هیئت عاشورائیان کاشان تأکید و خاطرنشان کرد: در بازار دنیا، بازرگانانی موفق هستند که اجناس و کالای خود را بر اساس نیاز و سلیقه مشتری تأمین می‌کنند تا کالای آنان خریدار داشته باشد.

عضو ارشد مجلس خبرگان رهبری، حضور یک روحانی بومی، با سابقه، انقلابی و آشنا به مباحث علمی و تحقیقی که توانایی پاسخگویی به تمامی نیازها و ابهامات را داشته باشد و بتواند تمامی خواسته‌های جمعیت مورد نظر را به صورت کامل ارائه کند را برای هیئت عاشورائیان ضروری خواند.

وی همچنین عرضه کار فرهنگی با استفاده از روش‌های روان‌شناسی را برای جذب مخاطب مهم دانست و گفت: استفاده از سخنران‌های متعدد و بیان موضوعات مختلف، اصل کار را ناتمام و ناقص باقی می‌گذارد اما استفاده از یک سخنران و بیان یک موضع کامل اثربخشی بیشتری به دنبال دارد.

امام جمعه کاشان در ادامه ابراز داشت: بیان کامل مسائل اخلاقی، معرفت‌شناسی و سیاسی دسته اول و تبدیل آن به لوح فشرده، جزوه، کتاب و حتی ماهنامه برای هیئت عاشورائیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نمازی با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل هیئت عاشورائیان نباید محلی و منطقه‌ای باشد، بیان داشت: فعالیت‌ها در شهرستان کاشان باید بر اساس توسعه شعاع فعالیت و در راستای اهداف جهانی که همان اهداف انقلاب اسلامی است، صورت پذیرد.  

وی افزود: برای جهانی شدن هیئت عاشورائیان کاشان ابتدا با استفاده از امام جماعت مساجد، روحانیون و بسیج هسته‌های هیئت عاشورائیان را در محله‌های شهرستان کاشان تأسیس و سپس باید با انجام کار گروهی به دنبال یک هدف مشترک و جهانی بود.

به گفته وی، برنامه‌های هیئت عاشورائیان کاشان، باید عالمانه، محققانه و عمیق در عرصه اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی و دارای کاربرد جهانی باشد.

نمازی از اعضای هیئت عاشورائیان شهرستان کاشان خواست تا مبنای فعالیت آنان مبدأ و معرفت‌شناسی و همچنین شناخت امام و ولایت‌شناسی باشد.

وی کلید همه مشکلات را معرفت‌شناسی دانست و گفت: از اعضای هیئت عاشورائیان کاشان انتظار می‌رود که بدون استفاده از شعار، فعالیت‌های هیئت عاشورائیان را بر اساس تولید معرفت و خداشناسی قرار دهند. 

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به بحران جهانی و موقعیت حساس انقلاب اسلامی در دنیای کنونی یادآور شد: معرفت و ایمان به عنوان بزرگترین سرمایه جوانان ایران اسلامی به شمار می‌آید و این همان رمز کلید همه بحران‌ها است.

 وی متذکر شد: اگر همه افراد جامعه اعم از خواص، عوام و رهبران آنان اهل معرفت باشند در چنین جامعه‌ای کوچکترین مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/2406/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول