اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد:

برخی از پیام‌های عاشورا به درستی دریافت نشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد گفت: برخی از پیام‌های عاشورا به درستی دریافت نشده است.

برخی از پیام‌های عاشورا به درستی دریافت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام عباس سبحانیان در یادواره 72 شهید محله درب‌قلعه ابرکوه در مسجد مصلی اظهار داشت: متأسفانه معرفت ما نسبت به خاندان عصمت و طهارت بسیار کم است و از صدها پیامی که در قیام امام حسین(ع) نهفته است برخی از پیام‌ها را خوب، برخی را ضعیف و برخی را اصلاً دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: شیعه از این قیام درس حق‌طلبی، عزت‌طلبی و زیر بار ظلم نرفتن را بسیار خوب درک کرده است و امروز برای همه در عالم مسجل شده است که شیعه، اهل زیر بار ظلم رفتن نیست.

سبحانیان بیان کرد: پیام نماز اباعبدالله در روز عاشورا را ضعیف دریافت کرده‌ایم در حالی که آن حضرت زیر بارش تیرها و نیزه‌ها نمازش را با جماعت به جای آورد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نیز از قیام حسینی به درستی درک نشده است در حالی که امام از ابتدای حرکت خود تا کربلا بارها بر آن تأکید کرد و حتی در وصیت‌نامه خود نیز هدف قیام را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرده است.

سبحانیان یادآور شد: باید از امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) که پیام قیام حسینی را به درستی تبیین کردند، درس بگیریم در حالی که امام سجاد را آن گونه که هست، نشناخته‌ایم.

به گزارش فارس، یادواره شهدای محله درب‌قلعه ابرکوه با هدف شناخت راه شهدا و آشنایی بیش از پیش با مکتب امام حسین (ع) که الگوی شهدای دفاع مقدس نیز بود، برگزار شد.

امام راحل بر مرور وصایای شهدا تأکید داشتند و ما نیز در این مجال به مرور بخشی از وصایای شهدایی که این یادواره به یاد آنان برگزار شد، می‌پردازیم.

شهید عبدالرحمن آدمی: و با دشمنان‌ اسلام‌ پیکار کنید که‌ خدا با شماست‌ و به‌ تمام‌ دستورات‌ رهبر گوش‌ فرا دهید و عمل‌ کنید.

شهید محمدحسین عزیزی: اگر شهید شدم‌ و این‌ افتخار نصیبم‌ شد، اول‌ خوشحال‌ باشید که‌ شما داشتید و همچنین‌ جوانی‌ در راه‌ اسلام‌ فدا کنید.

شهید عزیزالله نیکوبخت: برادران‌ هم‌سنگر اگر شما نبودید کشور هم‌ نبود اما توجه‌ داشته‌ باشید که‌ بر حسب ‌روایات‌ هفته‌ای‌ دو بار نامه‌ اعمال‌ ما خدمت‌ امام‌ عصر ارواحنا فداه‌ برده‌ می‌شود کاری‌ نکنید که‌ وقتی‌ پرونده‌ کارهای‌ ما پاسداران‌ را می‌بینند، نعوذ بالله نزد خدا شرمنده‌ شوند.

شهید سید محمدرضا حق‌دوست: به‌ شاگردان‌ و همکلاسیانم‌ نصیحتی‌ دارم‌ و آن‌ این‌ است‌ که‌ هیچ ‌وقت‌ سنگرهای‌ خود را ترک‌ نکنید و مدارس‌ را که‌ یکی‌ از بزرگترین‌ یاری‌کنندگان‌ اسلام‌ است‌، هیچ‌ وقت‌ خالی‌ نکنید و همیشه‌ نظم‌ را در مدرسه‌ رعایت‌ کنید.

شهید سید علی میرسعیدی ابرقوئی: تا می‌توانید پشت ‌سر و در خط‌ رهبر عظیم‌الشأن‌، خمینی‌ عزیز حرکت‌ کرده‌ و یک‌ لحظه‌ از او غافل‌ نباشید که‌ در این‌ صورت‌ از اسلام‌ غافل‌ شدید از شما می‌خواهم‌ قاطعانه‌ پشتیبان‌ ولایت ‌فقیه‌ و رهبری‌ بر اساس‌ اسلام‌ باشید.

شهید حسین آدمی: از همگی‌ می‌خواهم‌ که‌ قدر این‌ انقلاب‌ و اسلام‌ را بدانند و اگر می‌خواهند این‌ کشورهای‌ اسلامی‌ و مستضعفان‌‌ وابسته‌ نباشند و خود سرنوشت‌ خویش‌ را در دست‌ بگیرند، پشتیبان‌ ولایت‌ فقیه‌ و روحانیت‌ متعهد و خط‌ امامی‌ باشند و در این‌ صورت‌ این‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ دست‌ صاحبش‌ حضرت‌ مهدی‌(عج‌) هر چه‌ زودتر سپرده‌ خواهد شد.

شهید سید احمد پورنجفی: این ‌قشر روحانی‌ بوده ‌است‌ که‌ تربیت‌ یافته‌ مکتب‌ امام‌ صادق‌(ع) هستند و عده‌ای ‌نمک‌نشناس‌ می‌خواهند جلوه‌ این‌ روحانیون‌ را بد نشان‌ بدهند و شما مطمئن‌ باشید تا زمانی‌ که ‌دنباله‌رو مراجع‌ تقلید و پشتیبان‌ ولایت‌ فقیه‌ هستید، اینها نمی‌توانند بر شما تسلط‌ یابند.

شهید رحمن فلاح‌زاده ابرقوئی: متوجه‌ باشید همین‌ حضورتان‌ در صحنه‌ می‌تواند مشت‌ محکمی‌ بر دهان‌ یاوه‌‌گویان‌ شرق‌ و غرب‌ باشد.

شهید محمود رستگارپناه: و اما آنچه‌ که‌ از شما مردم‌ خواهانم‌ این‌ است‌ که‌ اگر از فرط‌ گرسنگی‌ فرزندانتان‌ و خودتان‌ در معرض‌ خطر مرگ‌ قرار گرفتید اگر همه‌ اقوام‌ و خویشان‌ شما شهید شدند اگر همه‌ دنیا توپ‌ و تانک‌ شد و بر سر شما گلوله‌ خالی‌ کرد تا زمانی‌ که‌ حتی‌ یک‌ قطره‌ خون‌ در بدن‌ دارید دست‌ از اسلام‌ و امام‌ برندارید که‌ این‌ راه‌ رستگاری‌ شما و همه‌ مسلمین‌ است.

شهید حبیب‌الله فلاح‌زاده ابرقوئی: رمز پیروزی ما وحدت ما است پس در حفظ این فریضه الهی بکوشیم و با شرکت فعال خود در نماز جمعه مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب و امام بزنند.

شهید سید علی‌محمد نجفی ابرقوئی: حسین‌ آموخت‌ که‌ مرگ‌ سیاه‌ سرنوشت‌ شوم‌ مردم‌ زبونی‌ است‌ که‌ به‌ هر ننگی‌ تن ‌می‌دهند تا زنده‌ بمانند.

شهید مصطفی برزگر ابرقوئی: امیدوارم‌ که‌ ایران‌ روزی‌ بشود انجمن‌ اسلامی‌ و ای‌ برادران‌ انجمن‌‌های‌ اسلامی‌ از شما می‌خواهم‌ که‌ برادران‌ بزرگتر برای‌ برادران‌ دیگر کلاس‌های‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ ایدئولوژی‌ بگذارند چون‌ امید امام‌ به‌ همین‌ انجمن‌‌های‌ اسلامی‌ است‌ که‌ در آینده‌ این‌ کشور را اداره‌ می‌کنند و همین ‌انجمن‌ها هستند که‌ چنین‌ افرادی‌ با ایمان‌، ایثارگر، جان‌ بر‌ کف‌، شجاع‌ و دلیر تحویل‌ جامعه‌ می‌دهند.

شهید سید محمد زارعی ابرقوئی: و دعای‌ فرج‌ امام‌ زمان‌ را بعد هر نماز بخوانید.

شهید عبدالخالق قاری‌زاده ابرقوئی: وحدت‌ که‌ رمز پیروزی‌ ما بر تمامی‌ مستکبرین‌ و ابرقدرت‌ها بوده‌ و خواهد بود را از یاد نبرید به‌ شما توصیه‌ می‌کنم‌ که‌ قرآن‌ بخوانید و با مفاهیم‌ آن‌ آشنا شوید و به‌ فرزندان‌ خود نیز قرآن‌ بیاموزید که‌ ابا عبدالله الحسین‌(ع) با سر بریده‌ قرآن‌ می‌خواند.

شهید محمود فلاح‌زاده ابرقوئی: از روحانیت‌ جدا نشوید و همیشه‌ تابع‌ ولایت‌ فقیه باشید‌ که‌ ما هر چه‌ داریم‌ از همین‌ روحانیت‌ است.

شهید مصطفی برزگر ابرقوئی: می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند، خطی‌ که‌ از ابراهیم‌ آغاز شد و در تداوم‌ سرخ‌ خویش‌ به دست‌های ‌پاک‌ محمد(ص) و علی‌(ع) و قلب‌ پرشور امام‌ و امت‌ رسید تا رنجبران‌ زمین‌ را از جور حکومت‌ قابیلیان‌ برهاند.

شهید حسن اکرمی ابرقوئی: و اما توصیه‌ای‌ به‌ شما برادران‌ همسنگرم‌ در مدارس‌ دارم‌ که‌ سنگر مدارس‌ و انجمن‌های ‌اسلامی‌ را مستحکم‌ نگه‌ داشته‌ و خالی‌ نگذارید و همانطور که‌ امام‌ عزیزمان‌، خمینی‌ کبیر می‌فرمایند، اعمالی‌ را که‌ انجام‌ می‌دهید خالص‌ و برای‌ خدا باشد و هر کس‌ برای‌ خدا کار کند از هیچ‌ چیز نمی‌ترسد.

شهید نجف‌قلی رضائی‌نژاد: و در آخر شما دوستان‌ و آشنایان‌ و همشهریانم‌، وحدت‌ را حفظ‌ کنید و با شرکت‌ در نماز جمعه‌ که‌ بزرگترین‌ سلاح‌ ماست، مشت‌ محکمی‌ بر دهان‌ ابرقدرت‌های‌ جهان‌خوار بزنید و مبادا امام‌ امت‌، این‌ قلب‌ و این‌ هدیه‌ خدا را تنها بگذارید و از نماز شب‌ کوتاهی‌ نکنید که‌ این ‌راهی‌ است‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ کمال‌ انسانی‌.

شهید محمدحسین حاتمی‌زاده ابرقوئی: فقط‌ و فقط ‌به‌ خاطر خدا و اسلام‌ عزیز به‌ جبهه‌ رفتم‌ و به‌ خاطر خدا می‌جنگم‌ و به‌ خاطر خدا هم‌ کشته‌ می‌شوم‌. من‌ که‌ در تمام‌ عمرم‌ نتوانستم‌ برای‌ این‌ انقلاب‌ و این‌ اسلام‌ خدمت‌ کنم‌ شاید بتوانم‌ با شهادتم ‌راهی‌ باز کنم‌ برای‌ دیگر رزمندگانی‌ که‌ در جبهه‌ هستند.

شهید سید حمید احمدزاده: تا این‌ اتحاد و همبستگی‌ در بین‌ مسلمین‌ وجود داشته‌ باشد، دشمن‌ هیچ‌ موقع‌ نخواهد توانست‌ بر سر مسلمین‌ سلطه‌ پیدا کند و آنها را نیز زیر سلطه‌ خود بگیرد.

شهید مجید چاکرالحسینی: از برادران‌ دانش‌آموز می‌خواهم‌ اگر نقطه‌ ضعفی‌ دیدید امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر کنید و اگر اختلافی‌ در بین‌ شماست‌ همین‌ حالا برطرف‌ کنید و قهرکردن‌ها را کنار بگذارید.

شهید حبیب‌الله فلاح‌زاده ابرقوئی: خوشحالم‌ که‌ خدا توفیق‌ به‌ من‌ داد تا از خانه‌ به‌ سوی‌ جبهه‌ هجرت‌ کنم‌ برای‌ جهاد در راه‌ خدا.

شهید حبیب‌الله فلاح‌زاده ابرقوئی: تا آنجا که در توان دارید در راه خدا با جان و مال خویش جهاد کنید.

شهید علی‌محمد فلاح‌زاده: برای دست یافتن به مقام حق تعالی و پیوند قلبی با او نماز را که از شعائر والای الهی و رکن دین است در زندگی سرلوحه کار خویش قرار داده و به وسیله آن به خداوند تمسک بجوئید و دیگر فرائض دینی را بزرگ شمرده و از آنها دوری نجوئید.

شهید مجید فلاح‌زاده ابرقوئی: سنگر مسجد این تجلی‌گاه وحدت را حفظ نمایید و همیشه سعی شما بر این باشد که این سنگر الهی را پر کنید و به دعا و قرآن بیشتر اهمیت بدهید.

شهید علی‌اکبر کارگر ابرقوئی: خداوندا تو که‌ شاهد و گواهی‌ که‌ هدف‌ ما، در این‌ جنگ‌ اعتلا و برقراری‌ کلمه‌ حق‌ و سرنگونی‌ ستمگران‌ و ظالمان‌ است‌.

شهید محمدحسین ستار شمس‌آبادی: کسانی‌ که‌ یاری‌ اسلام‌ می‌کنند خدا را هیچگاه‌ فراموش‌ نمی‌کنند و در هیچ‌ زمان‌ و مکان ‌ناشکری‌ نمی‌کنند و دروغ‌ و غیبت‌ و تهمت‌ که‌ کاری‌ ناشایست‌ است‌ انجام‌ ندهید و هر وقت‌ خواستید دروغ‌ بگویید فکر نکنید که‌ کوچک‌ است‌ یا بزرگ، در این‌ فکر باشید که‌ خلاف‌ فرمان ‌خداوند را می‌خواهید انجام‌ دهید.

شهید محمدرضا عزیزی پناه ابرقوئی: اگر می‌خواهید کار خیری‌ برایم‌ انجام‌ دهید، فرزندانتان‌ را با ایمان‌ و متعهد پرورش‌ دهید.

شهید محمدباقر فلاح‌زاده ابرقوئی: اگر بخواهیم‌ کربلای‌ حسین‌ زنده ‌بماند باید مثل‌ امام‌ حسین‌(ع) در مشکلات‌ صبر کنیم‌، امام‌ را شما بنگرید که‌ یکی‌ از پیروان ‌واقعی‌ امام‌ حسین‌(ع) هستند غمی‌ از مشکلات‌ ندارند چرا؟ چون‌ فقط‌ و فقط‌ هدفشان‌ دنبال‌ کردن‌ هدف‌ ایشان‌ یعنی‌ امام‌ حسین‌(ع) است لذا می‌بینید که‌ جمله‌ای‌ کوتاه‌ ولی‌ مسئولیت‌‌آفرین‌ می‌فرمایند و آن‌ اینکه‌: اگر همه‌ ما از بین‌ برویم‌، اسلام‌ باید باقی‌ بماند.

شهید محمدرضا زارع‌زاده ابرقوئی: سخنم به شما مردم است، نماز جمعه را فراموش نکنید و وحدت را حفظ کنید زیرا این یک عبادت است و یک مانور سیاسی و هفتگی مسلمانان.

شهید اباذر زارع‌زاده ابرقوئی: اگر وحدت‌ را از دست‌ بدهید به‌ خون‌ تمامی‌ شهیدان‌ خیانت‌ کرده‌اید و خون‌ آنها را پایمال‌ کرده‌اید و بزرگترین‌ و مهم‌ترین ‌عامل‌ پیروزی‌ شما حفظ‌ انقلاب‌ و مقام‌ معظم‌ رهبری‌ است‌.

شهید حسن اکرمی ابرقوئی: برادران‌ بسیجی‌ از شما می‌خواهم‌ که‌ سنگرها را ترک‌ نکنید و همچنین‌ سنگر مساجد را و مردم‌ را به‌ اتحاد و همبستگی‌ دعوت ‌کنید و تنها نیروی‌ جاذبه‌، اخلاق‌ اسلامی‌ و عمل‌ صالح‌ است.

شهید هوشنگ هاشمی‌زاده ابرقوئی: خواهرانم‌ حجاب‌ خود را رعایت ‌کنید و فاطمه‌وار زندگی‌ کنید. دوستان‌ عزیز از یاد خدا غافل‌ نشوید، اسلحه‌ به‌ زمین‌ افتاده‌ مرا بردارید و با دشمن‌ بجنگید.

شهید محمود عادل‌زاده: برادران‌ و خواهران‌، خداوند روشنی‌ چشم‌ را نماز قرار داده‌ پس‌ نماز را محبوب‌ شمارید، بکوشید اعمالتان‌ و نیت‌هایتان‌ صالح‌ باشد و زیاد رفتن‌ به‌ مسجد جهاد است‌ و همیشه‌ آزادمرد باشید و بنده‌ دیگران‌ نباشید که‌ خداوند بنده‌اش‌ را آزاد آفریده‌ است.

انتهای پیام/2464/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول