اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

پیام‌های عاشورا خنثی‌کننده نقشه‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اقشار مختلف جامعه با بهره‌گیری از پیام‌های عاشورا می‌توانند با اتحاد و وحدت توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

پیام‌های عاشورا خنثی‌کننده نقشه‌های دشمنان است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه عاشورا پیام‌های بسیاری برای مسلمانان دارد، اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه با بهره‌گیری از این پیام‌ها می‌توانند با اتحاد و وحدت از عملی شدن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام فعالیت‌های گسترده‌ای علیه ارزش‌های اسلامی در بین مسلمانان انجام می‌دهند، بیان کرد: آنان با تهاجم فرهنگی می‌خواهند اقشار مختلف جامعه را از فرهنگ دینی و اسلامی، محبت اهل بیت (ع) و قرآن کریم دور کنند تا این ارزش‌ها در بین مردم کم‌رنگ شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای بازبینی ارزش‌های دینی و اسلامی است که با تحقق این امر آگاهی مردم نسبت به معارف دینی ارتقا یابد تا با بصیرت و آگاهی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند. 

نظری با اشاره به اینکه عاشورا اوج جان گذشتگی کامل‌ترین انسان‌ها برای احیای دین و افشای ماهیت پلید حاکمان فاسد است، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه باید از نهضت عاشورا برای تقویت حکومت اسلامی درس‌های بزرگی را فرا بگیرند تا روزبه‌روز اقتدار این حکومت افزایش یابد.

این مسئول احیای امر به معروف و نهی‌ از منکر، احیای فرهنگ نماز، عدالت‌خواهی را از جمله پیام‌های عاشورا عنوان و اضافه کرد: آزادگی، اخلاص، عشق به شهادت، صبر و استقامت از دیگر پیام‌های این روز است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه عاشورا دانشگاه بزرگی انسان‌سازی است، عنوان کرد: هر فردی که در این دانشگاه بتواند معرفت و آگاهی بیشتری به اهل بیت (ع) کسب کند بهتر می‌تواند به نیازهای فکری، عقلی و روحی خود پاسخ دهد.

درست نذر کردن باورهای دینی مردم را ارتقا می‌دهد

این مسئول با بیان اینکه هر فردی برای رسیدن به خواسته‌هایش از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌کند تا به اهداف خود برسد، بیان داشت: نذر از جمله راه‌های رسیدن به خواسته‌ها است که اقشار مختلف جامعه از آن استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ماه محرم از مناسبت‌های مختلف مذهبی است که مسلمانان با متوسل شدن به خانواده امام حسین (ع) نذر می‌کنند تا مشکلاتشان برطرف شود.

نظری با اشاره به اینکه نذر از جایگاه والایی در دین اسلام دارد، خاطرنشان کرد: نذر نوعی عبادت، دعا و درخواست از خداوند تبارک و تعالی است که بر اساس باید طبق احکام شرعی صحیح و درست انجام گیرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین متذکر شد: آگاهی از نحوه نذر کردن می‌تواند باورهای دینی مردم را ارتقا دهد بر این‌ اساس باید آحاد جامعه با مطالعه بیشتر و استفاده از سخنان روحانیون مبلغ در ادا کردن درست آن اهتمام کنند تا به نحو مطلوبی نذرهایشان را انجام دهند.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول