اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه- 64

طاهری: امام حسین(ع) با هدف ترویج گفتمان امر به معروف قیام کرد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل مذهبی اعتقاد دارد: امام حسین(ع) برای احیا و دفاع از اسلام و دین پیامبر(ص) و ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

طاهری: امام حسین(ع) با هدف ترویج گفتمان امر به معروف قیام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، فاطمه طاهری در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد ثامن‏الائمه راه‏آهن شاهرود برگزار شد،‌ اظهار داشت: باید بدانیم آن زمان، یاران امام حسین(ع) با جان‏فشانی خود چه چیزی را فهماندند و امروز ما با بسیج خود می‏خواهیم چه چیزی را بیان کنیم.

وی بیان کرد: هدف از برپایی این مراسم‌، افزایش معرفت بسیجیان نسبت به اهداف عاشورایی و قیام حسینی است.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: بعد از 1400 سال ملت آزاده ایران به پا خواستند و حکومت اسلامی ناب را بنیان‌گذاری کردند و در این راه مانند اصحاب امام حسین(ع) خون‌های زیادی نثار درخت تنومند اسلام شد تا برای همیشه تاریخ استوار باشد.

طاهری گفت: راه بسیج، راه عاشورا و فرهنگ متعالی آن است که ذلت و خواری را نمی‌پذیرد و در تلاش است تا روح و دل‌های مرده را بیدار و همه را از بند تعلقات مادی و دنیوی آزاد کند و آزادی ابدی به همه بخشد.

این کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ عاشورا در جامعه جاری باشد، باید بانوان در خانواده تلاش کنند تا با عمل به سیره اباعبدالله(ع) و اهل بیت خاندان عصمت و طهارت(ع) در تربیت فرزندان و اداره خانه و خانواده بکوشند.

به گزارش فارس از شاهرود، امشب همچنین محفل انس با قرآن کریم در شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که با حضور 100 نفر از بانوان در مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک رجای شاهرود برگزار شد، فاطمه جعفری، روشندل بسیجی و از قاریان ممتاز استانی با نوای دل‏نشین خود محفل را معطر کرد.

هدف از برپایی این محفل، گرامیداشت هفته بسیج و خاطره شهدا و ایجاد انس و الفت هر چه بیشتر بسیجیان با معارف و کلام نورانی قرآن کریم و ادامه دادن و زنده نگه داشتن راه قیام عاشورایی امام حسین(ع) است که برای احیای قرآن حرکت کردند.

انتهای پیام/74003/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول