اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی خوی:

تأسیس مکتب عالی تربیتی هدف اصلی قیام عاشورا است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی خوی در تشریح انگیزه و اهداف قیام امام حسین(ع)، گفت: تأسیس مکتب عالی تربیتی در پرتو آموزه‌های تشیع از مهمترین اهداف شکل‌گیری قیام عاشورا است.

تأسیس مکتب عالی تربیتی هدف اصلی قیام عاشورا است

حجت‌الاسلام غلامرضا معصومی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه مکتب تشیّع تجلّی دیرین عاشوراست از این رو درس‌های آن مکتب را تحقق می‌بخشد، اظهار داشت: عاشورا شکوهمندترین حماسه انسانی است که در آن قهرمان‌ترین، شجاع‌ترین و ستم‌سیزترین انسان‌ها شجاعانه‌ترین حماس تاریخ را پدید آورده‌اند آنچنان که همه حماسه‌های تاریخی در مقابل آن به حقارت می‌نشیند.

وی ادامه داد: عاشورا مظلومانه‌ترین و جانگدازترین تراژدی تاریخ است، در این واقعه جانسوز فضیلت‌ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و در یک کلام همه ارزش‌ها را به قربانگاه بردند، با شلاق شقاوت تن مظلوم عدالت را خستند و با شمشیر ستم تشیّع را در قربانگاه خونین کربلا مظلومانه به خاک و خون کشیدند لذا مظلومیت‌های حسین(ع) را باید فریاد کرد، شناخت و گریست اما آگاهانه باید عمق فاجعه را آنچنان که هست، بازگو کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی خوی مبارزه با ذلت و ذلت‌پذیری، اصلاح جامعه و به حرکت در آوردن امّت، احیای دین و سنّت پیامب (ص) و از بین بردن کج‌روی‌ها، تغییر ساختار حکومت، تشکیل حکومت الهی و تأسیس یک مکتب عالی تربیتی و مبارزه علیه حاکم قانونشکن و ستمگر را از مهمترین علت‌های شکل‌گیری قیام عاشورا عنوان کرد.

این مسئول در تشریح انگیزه اصلاح جامعه و به حرکت در آوردن امّت در قیام حماسی عاشورا به وصیت‌نامه امام حسین(ع) به برادرش محمد حنفیه اشاره کرد که در آن می‌فرماید: «اِنّما خَرَجْت لطَلب الإصلاح فی أمّة جدی» ، فقط قیام من به خاطر اصلاح مفاسد امت و احیای سنّت و قانون جدم رسول خدا(ص) است.

معصومی‌نیا در ادامه با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: امام حسین(ع) در سخنرانی خود خبر از شهادت خود و یارانش را داد و آنان را به پاداش الهی بشارت داد و در سخنان خود با یارانش فرمود «من اصحاب و یارانی بهتر از یاران خود ندیدم و اهل بیت و خاندانی با وفاتر و صدیق‌تر از اهل بیت خود سراغ ندارم».

رئیس تبلیغات اسلامی خوی در پایان با اشاره به رواج برخی از سبک‌های مداحی در جامعه اظهار داشت: امروزه بیشترین آسیب‌های وارده به مجلس عزاداری در گسترش بی‌وقفه این گونه سبک‌ها و همچنین برخی از اشعار نامتناسب با مقام و شأن اهل‌ بیت(ع) است.

انتهای پیام/61008/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول